Tapas

• 30.08.2015 kl. 14:30

God søndag!
Etter fadderuken gjorde det godt med en rolig helg hjemme med god mat, godt besøk og litt vin i glasset. Enda deiligere er det å våkne helt uthvilt og i god form når søndags morgen, eller dagen derpå, melder sin ankomst. Jeg har faktisk unnagjort mer skolearbeid på noen timer, enn hva jeg hadde satt av hele morgendagen til å gjøre. Det er en deilig følelse det! Resten av helgen skal nytes med en god økt på gymmet etterfulgt av spadag i kjent søndagsstil. Jeg skal også mumse på restene fra gårsdagens tapas mellom slagene. MMMmmm ♥

Det ble mye middagssnakk på bloggen i det siste, så jeg nøyer meg med disse bildene. Om noen ønsker oppskrifter, bare spør i kommentarfeltet. :-)

Middagstips!

• 26.08.2015 kl. 19:00

Nå er skolen godt i gang, og hverdagen har begynt å forme seg som normalt. Jeg har snust litt rundt på det o store internett for å finne inspirasjon til nye, sunne middagsretter til ukedagene. Når en bor for seg selv må man også lage middag selv, og det kan fort bli veldig ensidig. Det er lett å gå i fellen for kjappe (og ofte usunne) løsninger, når magen hyler etter påfyll. Jeg har muste helt fantasien i matvegen og ender som regel opp med å lage de samme middagene om og om igjen.

I går tenkte jeg å prøve noe nytt, eller en ny vri heller, på en laksemiddag. Middagen var en kjempesuksess så derfor vil jeg dere den med dere, så kanskje også trenger litt ny inspirasjon i matvegen.

♦ Laksefillet på en seng av couscous og grønnsaker ♦

♥ 1 stk. laksefillet

♥ En neve brokkoli

♥ 1/4 rødløk

♥ 2 dl Couscous

Legg gjerne igjen en kommentar om dere prøver retten, og si hva dere mener! :-)

Første skoledag

• 25.08.2015 kl. 18:10

Hei søte lesere! I dag var første dag tilbake på skolebenken etter nesten to måneder med sommerferie. Jeg gleder meg veldig til å komme inn i hverdagsrutiner igjen, og jeg kjenner meg mer motivert enn noen sinne, til å gjøre det bra på skolefronten dette semesteret. Så motivert at jeg vil ta opp noen eksamener i tillegg til de fagene jeg har nå.
Jeg skal hvertfall gjøre mitt aller beste til å holde motivasjonen på topp hele vegen. DETTE SKAL JEG KLARE!

Bilde over er fra siste dagen i fadderuken. Som dere kan se var det temafest og vi var hippier! Kjempe kjekk kveld som avsluttet fadderuken med en smell. :-)

Kroatia 2015

• 21.08.2015 kl. 12:00

Hei og god morgen! Jeg håper alle har hatt en like deilig morgen som meg. Ingenting slår de dagene man kan gå til sengs uten å ha på alarm på neste morgen OG nyte en deilig helgefrokost med god tid.

Sist uke var jeg, som jeg har nevnt tidligere, på ferie i Kroatia. Nærmere bestemt Split.

Det var første gang for alle, utenfor Silje som hadde vært innom byen på en tidligere cruiseferie. Vi gledet oss veldig til sol og varme, spesielt da sommeren hjemme i Norge ikke har vært noe å skryte av. Jeg reiste sammen med roomiene mine i Stavanger, Silje og Karoline.
Vi hadde leid oss en leilighet litt utenfor byen, nærmere stranden. Etter å ha besøk strendene i byen er jeg veldig glad for at vi valgte å bo litt utenfor. "standen" om jeg kan kalle det det, var ikke veldig imponerende. Det var for det meste en kai av betong, og et lite område med sandstrand, den biten var såklart stappfull. Jeg følte meg litt som sild i tønne der vi lå, så vi nøyet oss med en dag på bystranden.
Der vi bodde, litt utenfor bykjernen var det mye større strand og litt mindre folk. Vi fikk solsenger hver dag og kunne nyte lunsjen i en av barene som lå langs stranden. På kveldene tok vi buss eller taxi inn til byen og shoppet litt i handlegatene og spise god middag.

Jeg ble veldig overrasket over shoppingen i Split. Jeg forventet meg for det meste "jalla-sjapper" og boder med klær, men der tok jeg feil. Det var blant annet butikker som Zara, Guess og Bershka i handlegaten. Vi besøkte et kjøpesenter sister dagen som også hadde mange kule butikker blant annet Mango, Nike, Adidas osv. Kjøpesenteret het City Senter One og anbefales på det varmeste dersom du ønsker en pause fra den stekende solen. Foodcourten her er også knallbra!

Denne ferien var ment for å bare slappe av på stranden, kose oss med en god mojito til middagen og bare lade batteriene til et nytt skole år. Men vi lot likevel en dag i stå åpen i kalenderen for aktiviteter. Denne dagen gikk til båttur til øyen Hvar. Ida Wulf var også der i sommer, hun har litt finere bilder på sin blogg en meg. Alle bildene under er faktisk tatt med mobilkamera da jeg hadde glemt speilrefleksen i Stavanger. :-)

Anyways, her kommer et lite bildedryss med de bildene jeg hadde tilgjengelig. Bildene er tatt i Hvar, på bystranden, vår strand og gamle byen fra uken i Kroatia. Jeg kommer til å legge ut fler og beder bilder så fort jeg får dem tilsendt.

Endelig hjemme

• 18.08.2015 kl. 13:00

God formiddag! Etter å ha brukt over et døgn på en reise som kunne tatt 3-4 timer, er jeg endelig hjemme i Stavanger. Det ble en stressende slutt på ferien da vi 3(!) små dager før avreise fikk en uhyggelig mail fra travel agensyet om at flyet som skulle gå fra Praha til Stavanger hadde fått ny tid, så vi ville ikke rekke det da vi skulle komme med et annet fly fra Split først, og billetten måtte bli kansellert. GoToGate/ Supersavers, som vi bestillte gjennom var ikke til noe hjelp. Aldri i mitt liv har jeg opplevd så dårlig service.
Jeg tenker å skrive et eget innlegg om hele greien, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å forklare alt som skjedde å samtidig holde frustrasjonen i sjakk. Det er dessuten så mye, og veldig rotete så innlegget kommer til å bli langt. Men jeg vil gjøre mitt beste, jeg skal hvertfall ALDRI booke noe som helst gjennom Supersavers/ GoToGate ever again!

Uansett, det er deilig å endelig være hjemme igjen, og jeg gleder meg til å komme inn i hverdagsrutiner med trening og sunn, hjemmelaget mat. Denne uken er det fadderuke på BI og jeg er med som "ekstra-fadder" da jeg ikke var i Stavanger til å melde meg som ordentlig fadder. Det ble tidlig kveld på meg i går, selvom det var første kveld i fadderuken. Etter å ha vært oppe siden kl.05.00 fristet sengen litt mer enn dansegulvet.

I dag fortsetter fadderuken, men først er det tid for jobb. :-)
Ha en fin dag folkens ♥

Hello August

• 03.08.2015 kl. 11:00

Er det virkelig August allerede? Hvor ble tiden av..
Jeg kan trygt si at denne sommeren ikke har vært den beste i mitt 21 (snart 22wii) år lange liv. Ikke har værgudene vært på vår side, men jeg har heller ikke gjort noe spennende sålangt. Jeg har ikke engang hvert på så mye som en hyttetur! Dagene har gått til jobb, jobb og mer jobb, men jeg klager ikke. Jeg har trossalt valgt det selv. Dessuten er det en liten trøst at jeg ikke har gått glipp av så mye mens jeg har stått inne på jobb siden det stort sett har regnet ute.

Silje og jeg trosset "sommer"-være og gikk på fjelltur likevel. Det er i grunn ganske forfriskende å gå ute i regnet, ikke minst er det ekstra deilig å ta en varm dusj etterpå.
Heldigvis går turen varmere størk om en liten uke. Gjett om det skal bli herlig med et lite gjennsyn med solen! Det skal bli godt men noen dager fri til å bare slappe av på stranden og få så mye D vitamin som mulig. Har hørt det er bra shopping i der vi skal også, så krysser fingrene for at jeg finner noe fint til høstgarderoben også :-)

Hanne

Hei! Jeg heter Hanne, en 22år gammel jente fra Bergen som for tiden bor i Stavanger hvor jeg studerer på Handelshøyskolen BI. Jeg er en reiseglad jente med stor interesse for mote, skjønnhet og velvære samt trening og en sunn og aktiv livsstil.