oppskrift: grove vafler

• 30.06.2016 kl. 15:40

Hei! Den siste tiden har jeg fått helt dilla på grove vafler. Deilige sunne, sukkerfrie og næringsrike vafler kan nytes både til frokost, lunsj, middag og kvelds, og de passer perfekt som påfyll sammen med en frisk smoothie etter trening. Disse vaflene er vanvittig gode, spesielt toppet med sukkerfritt syltetøy og brunost!

I dag laget jeg en ny blanding å stekte to vafler som jeg spiste til lunsj. Vaflene er grove og veldig mektig, så to stk var akkuratt nok til å gjøre magen mett. Resten av røren har jeg i en flaske i kjøpeskapet, slik at jeg kan nyte nystekte vafler til lunsj hver dag. MMmm♥

⋅ Oppskrift ⋅

1 1/2 dl havremel - 2dl sammalt hvete - 1ss sukrin - 1 ts kardemomme - 1/2 ts bakepulver - 2 ss mager vaniljekesam - 2 egg - 4dl melk - 2 ss vita hjertego lett smør

Sommerferien går til....

• 25.06.2016 kl. 12:00

.....KRETA! :-D

Wee! Min favorittøy i middelhavet. Jeg har vært på Kreta utallige ganger tidligere å det er en plass jeg virkelig trives. Den typisk greske stilen med hvitmalte hus med blå karmer, og massevis av flotte blomster i inngangspartiet er så sjarmerende. Turen går til Chania, et ferieparadis med mange flotte strender hvor vi kan nyte late dager på solsengen, og et bra byliv hvis shoppinglysten skulle by seg. The best of both worlds.

Selvom det blir en kort ferie, har vi allerede planlagt å dra på et par utflukter. Den ene utflukten er en dagstur til fantastiske Elafonisi beach.
Her har jeg også vært tidligere, og jeg kan nesten ikke vente med å dra tilbake. Det er en god nr.2 bak Fiji av de fineste strendene jeg har sett. Her finnes også rosa sand!

Den andre utflukten vi har meldt oss på er en gåtur gjennom Samariaravinen. Det er en 1,8mil lang tur hvor vi går ned fjellet å kommer ut ved stranden. Tenk så deilig å kunne løpe rett ut i det salte havet etter mange timers gåtur i solsteiken. Deretter er det en liten båttur til neste havn før vi vender tilbake til Chania.

For meg som er student og dessuten sparer til andre "større" ting var ikke hvor ferien gikk så veeldig nøye, det viktigste var at jeg fikk en ferie i det hele tatt. Så lenge jeg får meg en liten tur til en plass jeg liker, der det er sol og en fin strand, uten å tømme lommeboken helt, så er jeg super happy. :-) Jeg gleder meg masse til mojitos på stranden, sand mellom tærene, lukten av solkrem og tanlines! Kreta here we come! ♥

New lashes

• 22.06.2016 kl. 20:18

Dette innlegget skulle bli publisert i går, men blogg.no var nede, derfor ble det ikke publisert før nå.

God Tirsdag! I går var det etterveksten som fikk litt etterlengtet kjærlighet. Ettervesken hadde vokst fritt siden påske, og som dere vet er den mye mer synlig på helbleket hår, enn på hår som er stripet. Deilig var det hvertfall, å få frisket opp i de mørke røttene.
I dag var det vippene sin tur til å få litt oppmerksomhet. De har jeg heller ikke gjort noe med siden påske, så det var long overdue med litt påfyll. Som vanlig fikset jeg vippene mine hos min faste vippestylist og kollega Maylinn.

Etter vippetimen dro jeg på trening, hvor det i dag var det rumoe og lår som stod på planen. Det herlige med Sats Elixia er at de har åpnet opp abonementet slik at alle som trener hos Sats Elixia kan bruke medlemskapet sitt på alle sentrene i hele sommer. Det betyr at jeg som vanligvis er bundet til Stavanger kan trene i Bergen uten å betale noe ekstra. Tommel opp for det!

Øsnker dere en fin kveld ♥

Home sweet home

• 19.06.2016 kl. 23:43

Hei! Etter litt trøbbel med bagasjeinnsjekken på flyplassen i Stavanger på Fredag, kom jeg meg omsider hjem til Bergen hvor jeg skal være i hele sommer.
Ferien fikk en pangstart med bursdagsfeiring for to venninner i går. Jeg er ikke veldig begeistret over utelivet i Bergen, og har i grunn ikke vært ute på byen her på flere år, men i går koste jeg meg masse, å danset hele natten. Jeg fikk også prøvd ut noen nattklubber jeg ikke vært på tidligere, og en av dem falt virkelig i smak. Jeg skal ikke se bort i fra at det blir flere turer dit i løpet av sommeren.

I morgen skal jeg på salongen å friske opp i etterveksten min og forhåpentligvis får jeg tatt noen slitte tupper. Deretter står ukens første treningsøkt for tur.
God natt, søtiser ♥

Endelig sommerferie!

• 13.06.2016 kl. 10:30

Hei fra verdens lykkeligste jente! Endelig er det SOMMERFERIE!!! Herregud, dette har jeg sett frem til såå lenge. På Fredag hadde jeg min siste eksamen, og fullførte andre år på bachelorgraden min i markedsføringsledelse.

Følelsen jeg sitter igjen med er egentlig litt bitter-sweet. Det er sinnsykt deilig å være ferdig med alle eksamener, og endelig ta sommerferie, don't get me wrong. Men det er også skummelt at tiden har gått så utrolig fort. Jeg har kun et år igjen i studiebyen min Stavanger før jeg setter snuten mot Bergen, kanskje for godt, å den dagen gruer jeg meg stort til.

Nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd.. Aller først skal jeg nye en velfortjent sommerferie, så har jeg jo et helt år til i Stavanger å se frem til. Let's make the best of it!

Her ser dere hvordan jeg har tenkt å tilbringene sommerdagene. Spise macroner på altanen mens jeg slapper av i solen med en god bok ♥

4 dager til sommerferie!

• 06.06.2016 kl. 12:00

God formiddag søte dere! I dag er det Mandag, noe som betyr at vi står ovenfor en helt ny uke, med mange nye muligheter. For min del er det også siste uke med skole før sommerferien kan nytes for fullt. I helgen har jeg kost meg så mye at det føles litt som ferien er i gang allerede, haha! Men nå er det bare 4 små dager til semesterets aller siste eksamen, og motivasjonen er heldigvis på topp! Dette skal jeg klare!
En iskald boks med energi ala redbull er åpnet og leselisten på spotify spiller i vei. Det eneste som gjennstår er å lese. Masse.
Ønsk meg lykke til ♥

Jumpsuit// PortoBrazil, Trenchcoat// Bikbok

Hanne

Hei! Jeg heter Hanne, en 22år gammel jente fra Bergen som for tiden bor i Stavanger hvor jeg studerer på Handelshøyskolen BI. Jeg er en reiseglad jente med stor interesse for mote, skjønnhet og velvære samt trening og en sunn og aktiv livsstil.