Livet downunder - oppdatert versjon!

• 18.04.2013 kl. 15:38

Hei hei alle sammen!

Dere er jaggu noen tolmodige sjeler! Det har vært litt dårlig med internett siden vi dro fra sydney så der har dere grunnen til den dårlige oppdateringen. Vi får slengt ut noen bilder på instagram i ny og ne, så for dere som vil følge oss der heter vi; hadaot og siljenesm

Siden vi kom til australia har vi opplevd utrolig mye! Vi startet i Sydney hvor vi møtte Kristin (Hanne sin søster) for første gang in ages! Tenk at du ikke har sett din egen søster på flere måneder, så treffer du henne på gaten på den andre siden av jorden!
Hun hadde fått besøk av Karoline så nå er vi 4 stk. som reiser sammen.

Vi tilbragte noen dager i Sydney hvor vi så blant annet operaen (of course), den broen kan man gå over som ingen husker navnet på, botanical garden, Bondi beach, sydney tower hvor vi hadde nydelig utsikt over hele byen + mye mye mer. Vi hadde i grunn ingen forventringer til Sydney annet enn at vi gledet oss til å se operahuset, så vi ble begge overrasket da vi så hvor fin byen var. 4 dager var altfor lite i denne byen. Sydney er utrolig fint! Grønn, ren, åpen,. det er vanskelig å forklare, men vi sitter begge igjen med en inntrykk som er mer en god nok grunn til å dra tilbake å se mer.

Operaen og den broen ingen husker navnet på

Tidenes mest hysteriske bilde tatt på vei bort mot operaen.

Karoline i Sydney Tower

Siljus, Hanze og Tintni på Hardrock Cafe.

10.April gikk turen videre til Mojo Surfcamp at Spot X. Det lå i grunn bare ved en campingplass nede ved beachen langs motorveien, så det var ikke mulighet til å gå utenfor campområdet. Det var litt kipt, men campen var stor og det var nok av aktiviteter der inne. Surfeskolen bestod av to timer i løpet av en dag, hver time varte i to klokketimer. Tidlig opp på morgenen for morning session, så var det tid for lunsj, soling og relaxing før det var afternoon session litt senere på dagen. På kveldene var det fester på campen, men vi gikk bare ut den siste kvelden. Det var overraskene tungt å surfe så man ble ganske utslitt etter en hel dag på bølgene. Det er MYYE tyngre enn det ser ut, men god trening og kjempe gøy!

Beachen på campen. Bildet er tatt på kvelden så det var ikke så fint vær.

De siste dagene var været litt mer røft som gjorde at bølgene var litt for store for oss nybegynnere(pingler). Det skjedde et par uhell disse dagene. Alt fra massiv neseblod og tånegler revet av, til å få surfebrett smelt i hode. Dette fikk oss til å tenke at det vat i grunn mer en nok med 5 dager isteden for 7. (slapp av mamma, disse uhellene skjedde heldigvis ikke oss! Vi er like hel :-) )

Vi bestemte oss for å dra to dager før tiden, å heller utforske Byron Bay.

Byron er en liten koselig surferby litt lengre nord fra Spot X. Byron er vell mest kjent for sine nydelige strender og steder det mange velger å hoppe i fallskjerm. Vi tilbragte late dager på stranden og testet utelivet på kvelden. Siden surfeskolen avsluttet i Byron traff vi en del kjentfolk fra gruppen vår der, som gjorde oppholdet enda gøyere.

Noen dagere senere hoppet på bussen Kristin og Karoline kom med fra Spot X, og dro videre til Brisbane. Vi annkom sent på kvelden, før det var tidlig opp for check-out klokken 10. Vi fikk et par timer i byen før vi igjen hoppet på en buss som tok oss til hvor vi er nå. Noosa.

Noosa minner i grunn litt om byron, bare nyere. Det er en ganske liten, men veldig koselig by. Kanskje mest kjent for Australia Zoo, eller Steve Irwin Zoo, som den også blir kalt. Og dagen i dag ble tilbragt nettopp der.

Der ble vi kjent med en hel del nye dyr og skapninger. Vi fikk mate elefanter, kose med og holde koala, se tigershow og ikke minst krokodilleshowet! Det var utrolig kult. Synd ikke Steve Irwin er med oss lengre,  da hadde det vært som å se en live episode av The Crocodile Hunter.

Kengeruene i parken var de som fikk mest oppmerksomhet. De var everywhere! Vi kjøpte litt kengerumat som vi tok med oss for å mate dem. Det var ganske utrolig å komme så tett på dyret som "representerer" en hel verdensdel! Så er de jo sååå søøøteeee :-D

Det kommer bildedryss- innlegg senere. Et eget for surfecampen og et eget med masse bilder fra dagen i Australia Zoo!

STAY TUNED

The emerates palace ++ Abu Dhabi

• 04.04.2013 kl. 20:56

Hei folkens!

Abu Dhabi fortsetter å imponere!

I går besøkte vi The Emerates Palace som er et av to 7-stjerners hotell i hele verden. Vi tok en taxi som tilhører hotellet vi bor på (sinnsssyyykt fine biler!) så det var litt stas da vi ble kjørt helt til inngangen på the emerets. It's safe to say at vi følte oss som a million dirham der vi annkom et av verdens fineste hoteller i verdens fineste bil. Sjåføren åpnet tilogmed dørene for oss og hjalp oss ut. Billig luxus!

The emerets var noe av det villeste jeg har sett. Ikke minst laang større enn vi hadde sett for oss! Det bare fortsatte å fortsatte uansett hvor vi snudde oss. Alt ned til den minste detalj var perfektsjon, det meste var dekket i gull.

Etter the emerets gikk vi til et gigantisk kjøpesenter, Marina Mall. Senteret var proppet med dyre designer butikker, men også flere kjente og ukjente kjedebutikker. Vi var flinke å ikke bruke så mye penger, men brukte heller tiden på å siklet etter alle de fine designer veskene. Jeg døde litt inni meg da damen i chanel butikken kom løpende med en splitter ny 2.55 som vi fikk holde. Tårene trillte da vi forlot butikken tomhendt :-(
(bilder fra marina mall kommer)

I dag skulle vi egentlig være med på BIG BUS TOUR, men vi droppet den da vi allerede har sett de fleste punktene på touren. Vi brukte heller dagen på det vi liker aller best. Shopping! Nå kan vi krysse av enda et gigantisk senter, Abu Dhabi mall, på listen.
Slapp av mamma, vi ligger ikke helt på latsiden, kjøpesentrene her nede er en attraksjon i seg selv!

Jeg har dessverre ingen bilder fra senteret, men Silje var flink og tok bilder av det vi har kjøpt hittil. Take a look;

Veldig ryddig rundt sengen til Siljus ja... heheh

Vi avsluttet dagen med en deilig masasje på spaavdelingen på hotellet. HERREGUUD det var deilig!
Jeg fikk tatt et par papparazzi bilder fra spaavdelingen, men jeg får ikke lagt dem innpå nå. Oppdaterer innlegget med flere bilder senere :-)

NB! Disse innleggene er mest for å fortelle dere hjemme hva vi gjør og hvordan vi har det. Abu Dhabi guide, tips og tanker kommer i egne innlegg.

Fremme i Abu Dhabi!

• 03.04.2013 kl. 07:46

Hei dere!

Etter 4 flyplasser, og 3 lange flyturer er vi endelig på plass i De Forente Arabiske Emirater.

Det vi har sett av Abu Dhabi hittil er ikke annet enn overveldende. På veien fra flyplassen til hotellet kjørte vi forbi et sinnsykt palas/ moské og noen ganske imponerende skyskrapere. (En av dem var et sykehus i GULL!!)

Siden vi kom fram til hotellet grytidlig i går, bestemte vi oss for å ta noen timer på puten før vi utforsket området her vi bor. Vi fant noen supermarkeder og et svært kjøpesenter hvor vi handlet litt.

Hotellet er kjempe fint, og de ansatte fortsetter å overraske. Her skal de bære alt av poser for deg, trykke på heisen for deg osv.

I dag skal vi på The Iranien Market som visstnok er et must når man er i Abu Dhabi. Senere går turen til The Emerets og Marina Mall + Abu Dhabi Mall for litt shopping :-)

Hanne

Hei! Mitt navn er Hanne, 24år fra Bergen. Jeg er en reiseglad jente med stor interesse for mote, skjønnhet og velvære samt trening og en sunn og aktiv livsstil.