Livet downunder - oppdatert versjon!

• 18.04.2013 kl. 15:38

Hei hei alle sammen!

Dere er jaggu noen tolmodige sjeler! Det har vrt litt drlig med internett siden vi dro fra sydney s der har dere grunnen til den drlige oppdateringen. Vi fr slengt ut noen bilder p instagram i ny og ne, s for dere som vil flge oss der heter vi; hadaot og siljenesm

Siden vi kom til australia har vi opplevd utrolig mye! Vi startet i Sydney hvor vi mtte Kristin (Hanne sin sster) for frste gang in ages! Tenk at du ikke har sett din egen sster p flere mneder, s treffer du henne p gaten p den andre siden av jorden!
Hun hadde ftt besk av Karoline s n er vi 4 stk. som reiser sammen.

Vi tilbragte noen dager i Sydney hvor vi s blant annet operaen (of course), den broen kan man g over som ingen husker navnet p, botanical garden, Bondi beach, sydney tower hvor vi hadde nydelig utsikt over hele byen + mye mye mer. Vi hadde i grunn ingen forventringer til Sydney annet enn at vi gledet oss til se operahuset, s vi ble begge overrasket da vi s hvor fin byen var. 4 dager var altfor lite i denne byen. Sydney er utrolig fint! Grnn, ren, pen,. det er vanskelig forklare, men vi sitter begge igjen med en inntrykk som er mer en god nok grunn til dra tilbake se mer.

Operaen og den broen ingen husker navnet p

Tidenes mest hysteriske bilde tatt p vei bort mot operaen.

Karoline i Sydney Tower

Siljus, Hanze og Tintni p Hardrock Cafe.

10.April gikk turen videre til Mojo Surfcamp at Spot X. Det l i grunn bare ved en campingplass nede ved beachen langs motorveien, s det var ikke mulighet til g utenfor campomrdet. Det var litt kipt, men campen var stor og det var nok av aktiviteter der inne. Surfeskolen bestod av to timer i lpet av en dag, hver time varte i to klokketimer. Tidlig opp p morgenen for morning session, s var det tid for lunsj, soling og relaxing fr det var afternoon session litt senere p dagen. P kveldene var det fester p campen, men vi gikk bare ut den siste kvelden. Det var overraskene tungt surfe s man ble ganske utslitt etter en hel dag p blgene. Det er MYYE tyngre enn det ser ut, men god trening og kjempe gy!

Beachen p campen. Bildet er tatt p kvelden s det var ikke s fint vr.

De siste dagene var vret litt mer rft som gjorde at blgene var litt for store for oss nybegynnere(pingler). Det skjedde et par uhell disse dagene. Alt fra massiv neseblod og tnegler revet av, til f surfebrett smelt i hode. Dette fikk oss til tenke at det vat i grunnmer en nok med 5 dager isteden for 7. (slapp av mamma, disse uhellene skjedde heldigvis ikke oss! Vi er like hel :-) )

Vi bestemte oss for dra to dager fr tiden, heller utforske Byron Bay.

Byron er en liten koselig surferby litt lengre nord fra Spot X. Byron er vell mest kjent for sine nydelige strender og steder det mange velger hoppe i fallskjerm. Vi tilbragte late dager p stranden og testet utelivet p kvelden. Siden surfeskolen avsluttet i Byron traff vi en del kjentfolk fra gruppen vr der, som gjorde oppholdet enda gyere.

Noen dagere senere hoppet p bussen Kristin og Karoline kom med fra Spot X, og dro videre til Brisbane. Vi annkom sent p kvelden, fr det var tidlig opp for check-out klokken 10. Vi fikk et par timer i byen fr vi igjen hoppet p en buss som tok oss til hvor vi er n. Noosa.

Noosa minner i grunn litt om byron, bare nyere. Det er en ganske liten, men veldig koselig by. Kanskje mest kjent for Australia Zoo, eller Steve Irwin Zoo, som den ogs blir kalt. Og dagen i dag ble tilbragt nettopp der.

Der ble vi kjent med en hel del nye dyr og skapninger. Vi fikk mate elefanter, kose med og holde koala, se tigershow og ikke minst krokodilleshowet! Det var utrolig kult. Synd ikke Steve Irwin er med oss lengre, da hadde det vrt som se en live episode av The Crocodile Hunter.

Kengeruene i parken var de som fikk mest oppmerksomhet. De var everywhere! Vi kjpte litt kengerumat som vi tok med oss for mate dem. Det var ganske utrolig komme s tett p dyret som "representerer" en hel verdensdel! S er de jo s steeee :-D

Det kommer bildedryss- innlegg senere. Et eget for surfecampen og et eget med masse bilder fra dagen i Australia Zoo!

STAY TUNED

The emerates palace ++ Abu Dhabi

• 04.04.2013 kl. 20:56

Hei folkens!

Abu Dhabi fortsetter imponere!

I gr beskte vi The Emerates Palace som er et av to 7-stjerners hotell i hele verden. Vi tok en taxi som tilhrer hotellet vi bor p (sinnsssyyykt fine biler!) s det var litt stas da vi ble kjrt helt til inngangen p the emerets. It's safe to say at vi flte oss som a million dirham der vi annkom et av verdens fineste hoteller i verdens fineste bil. Sjfren pnet tilogmed drene for oss og hjalp oss ut. Billig luxus!

The emerets var noe av det villeste jeg har sett. Ikke minst laang strre enn vi hadde sett for oss! Det bare fortsatte fortsatte uansett hvor vi snudde oss. Alt ned til den minste detalj var perfektsjon, det meste var dekket i gull.

Etter the emerets gikk vi til et gigantisk kjpesenter, Marina Mall. Senteret var proppet med dyre designer butikker, men ogs flere kjente og ukjente kjedebutikker. Vi var flinke ikke bruke s mye penger, men brukte heller tiden p siklet etter alle de fine designer veskene. Jeg dde litt inni meg da damen i chanel butikken kom lpende med en splitter ny 2.55 som vi fikk holde. Trene trillte da vi forlot butikken tomhendt :-(
(bilder fra marina mall kommer)

I dag skulle vi egentlig vre med p BIG BUS TOUR, men vi droppet den da vi allerede har sett de fleste punktene p touren. Vi brukte heller dagen p det vi liker aller best. Shopping! N kan vi krysse av enda et gigantisk senter, Abu Dhabi mall, p listen.
Slapp av mamma, vi ligger ikke helt p latsiden, kjpesentrene her nede er en attraksjon i seg selv!

Jeg har dessverre ingen bilder fra senteret, men Silje var flink og tok bilder av det vi har kjpt hittil. Take a look;

Veldig ryddig rundt sengen til Siljus ja... heheh

Vi avsluttet dagen med en deilig masasje p spaavdelingen p hotellet. HERREGUUD det var deilig!
Jeg fikk tatt et par papparazzi bilder fra spaavdelingen, men jeg fr ikke lagt dem innp n. Oppdaterer innlegget med flere bilder senere :-)

NB! Disse innleggene er mest for fortelle dere hjemme hva vi gjr og hvordan vi har det. Abu Dhabi guide, tips og tanker kommer i egne innlegg.

Fremme i Abu Dhabi!

• 03.04.2013 kl. 07:46

Hei dere!

Etter 4 flyplasser, og 3 lange flyturer er vi endelig p plass i De Forente Arabiske Emirater.

Det vi har sett av Abu Dhabi hittil er ikke annet enn overveldende. P veien fra flyplassen til hotellet kjrte vi forbi et sinnsykt palas/ mosk og noen ganske imponerende skyskrapere. (En av dem var et sykehus i GULL!!)

Siden vi kom fram til hotellet grytidlig i gr, bestemte vi oss for ta noen timer p puten fr vi utforsket omrdet her vi bor. Vi fant noen supermarkeder og et svrt kjpesenter hvor vi handlet litt.

Hotellet er kjempe fint, og de ansatte fortsetter overraske. Her skal de bre alt av poser for deg, trykke p heisen for deg osv.

I dag skal vi p The Iranien Market som visstnok er et must nr man er i Abu Dhabi. Senere gr turen til The Emerets og Marina Mall + Abu Dhabi Mall for litt shopping :-)

Hanne

Hei! Mitt navn er Hanne, 24r fra Bergen. Jeg er en reiseglad jente med stor interesse for mote, skjnnhet og velvre samt trening og en sunn og aktiv livsstil.