Brow Rehab

  • 30.01.2016 kl. 12:00

Hallo fra Bergen! Endelig er jeg tilbake i verdens fineste by. Etter at jeg landet p Flesland torsdag ettermiddag, bar det rett til byen for en veldig etterlengtet time hos Brow Rehab. Jeg har en stor skrekk for napping av yenbryn, som betyr at jeg rrer aldri brynene mine selv men gr heller fr dem fikset. Jeg har vrt hos flere salonger fikset brynene mine tidligere, men behandlingen p Brow Rehab var noe helt annet enn hva jeg har opplevd tidligere. Ina p Brow Rehab er pro med stor P! Jeg hadde bestilt brynslft, som innebar bde voksing, forming og farging av brynene. Full pakke alts! Hun tok seg god tid og var veldig nye. Hun trikset s mye at jeg nesten ikke kjente meg selv igjen da jeg fikk speilet i hnden. 

Jeg har ganske lite hr p brynene mine, som i tillegg er lyse, og vokser i all verdens retninger. Det har gjort at jeg er avhengig av bruke sminke p brynene p hver dag for i det hele tatt se ut som et levende menneske. I siste ukene fr timen brukte jeg ogs castor oil for best mulig resultat. Det hjelper brynene til vokse fortere, og dess mer du har spart p forhnd av timen, dess mer har de jobbe med, og kan forme brynene slik det passer akkurat ditt ansikt. Jeg hadde ikke de store forhpningene i forkant av timen siden jeg har spass lyse og lite bryn fra fr, men jeg er helt blown away av resultatet. Skjnner fortsatt ikke hvordan brynene kan se tykkere ut etter ha blitt vokset og nappet!
 

 

Nye vipper og nye bryn uten noe som helst sminke: 

 

Jeg skal fortsette bruke av castor oil slik at brynene kan gro som bare det. Det er fortsatt noen hakk som m fylles fr jeg kan legge yenbrynspulveret p hyllen for godt. Det er ganske bra ut uten sminke, slik som p bildene, men jeg kommer nok fylle litt inn med pudder etterhvert som fargen gr ut. :-)  

Color me motivated!

  • 28.01.2016 kl. 13:00

Wee! Endelig kom skoene jeg klikket meg hjem for noen dager siden. Det er alltid litt skummelt kjpe sko p nett, og jeg har vrt veldig spentp hvordan skoene ville vre p foten. For meg som bruker strrelse 35 i sko, er det nesten umulig finne skopar, uansett om det er sneakers, hler eller treningssko, som sitter bra p foten uten bli for stor eller for liten. Dere kan tro jeg ble lykkelig da disse satt som et skudd!

Jeg har alltid favorisert styrketrening fremfor cardio, men da jeg meldte meg p Siddislpet i fjor hadde jeg ikke noe valg enn trene masse kondisjon hvis jeg skulle klare lpet. Jeg fikk litt sansen for lping etterhvert, og det var en stor mestringsflelse ha gjennomfrt lpet som var p 8,2km. (Som ikke er all verdens, i know.. Men for en som hatet lpe tidligere, var det litt big deal likevel.)
I tiden etterp s jeg fram til lfte vekter istede for sprette rundt p mllen, og jeg kom meg dessverre ikke tilbake p den heller, haha! N derimot, kjenner jeg at lpelysten overraskende nok er tilbake, og jeg har lagt inn egne cardio kter i treningsplanene mine fremover. (Det hadde aldri skjedd for noen mneder siden!)

Til styrkektene har jeg forelsket meg i Nike Air skoene, som jeg faktisk har skaffet meg flere par av, men med en kende lyst for lping, trengte jeg noen nye treningssko med litt mer demping. Gode sko til lping er viktig for meg, spesielt siden jeg har litt problemer med knrene mine. Denne modellen heter Nike Air Siren, og er en blanding mellom Nike Thea og Nike Roche. Skoene fles helt fantastiske p foten, og fargen er ikke annet en en fryd for yet! LOVE♥

Med disse friske nyhetene p bena blir ikke motivasjonen til forsvinne med det frste! Let's hit the gym!

Sunnere helgekos

  • 24.01.2016 kl. 20:50

God sndag alle sammen! Hvordan gr det med nyttrsforsettene deres? Januar gr mot slutten, og det samme gjr nyttrstradisjonen min om en sukkerfri frste mned. Den frste uken er cravingen for sukker strst, og det er vanskelig holde seg unna alle godsakene. Det gjorde virkelig vondt i sjelen da jentene hadde stellt i stand jentekveld med brownie og is, mens jeg mtte unne meg med lukten, haha! N er stsuget er forlengst vekke, men jeg gleder meg likevel til Februar mned, slik at jeg igjen kan kose meg med kinderegg og tortilachips p lrdagskvelden.
ta helt avstand fra sukker og stsaker er ikke noe som fungerer for meg in the long run. (For utenom hver Januar) nekter jeg ikke meg selv noe som helst nr det kommer til matveien. Jeg er ikke akkurat storspist av meg, men jeg unner meg selv spiser akkuratt hva jeg vil, nr jeg vil. Jeg prver slklart ha et sunt og balansert kosthold, men et kosthold som har rom for litt godis i helgene om jeg skulle nske det.


Men i dag tenkte jeg dele noen tips til sunnere alternativer til helgekosen som jeg har kost meg masse med i denne sukkerfrie mneden, og det med verdens beste samvittighet.♥


Alle bildene er lnt fra weheartit.

POPCORN
En god erstatter til chips, uten alle kaloriene. Dropp saltet og smakspulveret for en enda sunnere variant.
(Jeg liker best nr det er litt smak p popcornet, s jeg bruker en liten klype smakspulver.)


SMOOTHIE
Kjempe godt og ikke minst kjempe sundt. Smoothie passer like godt til frokost p morgenen som snacks p kvelden.
Jeg lager ofte smoothie som jeg tar med i vesken p jobb. Min favoritt for yeblikket er bringebr, blbr, ananas, spinat og linfr, blandes med litt 100% epleuice og vann.



MRK SJOKOLADE MED KOLOGISK PEANTTSMR
+
BANAN MED KOLOGISK PEANTTSMR OG SMELTET MRK SJOKOLADE
namnamanamnam

FRUKTSALAT
Kutt opp det du har liggende av frukt i kjleskapet og vips, har du en deilig fruktsalat. Topp gjerne med mager kesamen med smak av vanilje, lime eller bringebr.


GRNNSAKER MED DIPP/ HUMMUS
En gammel slager jeg aldri blir lei. Kutt opp gulrot, agurk, selleri og brokkoli, og dypp dem i en smakful dipp. Min favoritt er ekstra lett rmme eller mager kesam med holiday dipp, eventuelt dippmix.
Hummus er etannetalernativ til dippen, som har en litt annen smak og som dessuten er kjempe lett lage!
Alt du trenger er kikerter, sitronsaft, hvitlk, salt og olje. Mos kikertene med en foodprocessor og ha i resten av ingrediensene. Hummusen skal ha en myk konsistens.

FRUKT MED SMELTET MRK SJOKOLADE
Hva trenger man smgodt for, nr man kan lage dette istede? Det smaker s godt, og setter en stopper stsuget.


SMOOTHIEBOWLS
Smoothiebowls er vell i bunn og grunn det samme som vanlig smoothie, men med smoothien i en skl kan man toppe den medhva som helst som lfte smaken enda mer. Ntter, fr, frukt, kokosflak. Der gjelder det vre kreativ.


RISKJEKS MED DIPP
Dette fant jeg dessverre ingen bilder av, og batteriet til kameraet mitt bestemte seg for ta kvelden akkuratt i det jeg skulle sette meg ned skrive dette innlegget...
Her i huset har det gtt unna med snack a jack riskjeks med chilli smak dyppet i den samme holidaydippen jeg har nevnt tidligere.

Wanderlust

  • 21.01.2016 kl. 13:00

Hei dere! De siste par ukene har vrt super travle med myye ekstra jobbing. Det har vrt noen lange dager med skole p morgenen og jobb p kvelden. Nr joggisen er p, og kroppen godt plantet i sofaen frister det lite drafrem maccen for annet enn en episode med Pretty Little Liars, som jeg forresten er sykt hekta p fortiden. Hvorfor har ingen ftt meg til se dette tidigere?! Uansett, fremover har jeg litt mindre jobbvakter, og litt mer fritid p timeplanen og det er en deilig flelse det.

Den siste tiden harkulden har sttt p som vrst her i Stavanger, har jeg ikke gjort annet enn drmme meg bort til varmere strk, og svidt begynt planlegge rets sommerferie. For en rastls sjel som meg, og med en stor lyst til oppleve verden, har ikke det vrt den letteste oppgaven. I det ene yeblikket sjekker jeg cruise-ferier i karibia, og i det neste er jeg p safari i rkene haha!

DREAMING AWAY

Alt jeg vet er at jeg trenger srt litt sol p kroppen, og sand mellom trene. Jeg vil ogs litt lengre vekk enn Europa. Missforst meg rett, jeg elsker syden, og tar tilbrakt mange sommre p Hellas vakreste yer, men nr man har opplevd andre sider av verden som Fiji, kan ikke engang Hellas hviteste strand sammenlignes. Dessuten liker jeg oppleve nye land og kulturer, lre biter av nye sprk og smake mat fra en helt annen verden. Ah, denne sommeren kan ikke komme fort nok!

Let's do this!

  • 11.01.2016 kl. 10:21

Dear Monday, we meet again! Etter en veldig travel uke med sene kvelder og tidlige morninger var det godt sove ut i lpet av helgen. Etter ni solide timer p puten, var det herlig vkne uthvilt og klar for ukens frste kt fr en kveldsvakt p jobb, men frst m jeg fr i meg litt frokost. I gr bestilte jeg et nytt treningsprogram fra zbody.com og jeg gleder meg villt til komme i gang med! Forrige uke var veldig travel med jobb hver dag i tillegg til skole, s jeg fikk ikke gjennomfrt like mange kter som jeg hadde nsket. Med et nytt treningsprogram er motivasjonen p en all time high, og ingen unskyldning i boken kan stoppede planlagte ktene mine n.

Det er utrolig hvor mye gyere, og ikke minst lettere det er gjennomfre treningen hvis bare de er planlagt p forhnd. poste den planlagte treningsuken p blogger er forhpentligvis kjekt for dere, men det er ogs veldig motiverende for meg. Da er det offisielt, og de m gjennomfres. :-)


Bilder//weheartit

N m jeg komme meg avgrde fr tiden lper fra meg. Ha en strlende dag!♥

Nytt r, ny og bedre deg

  • 09.01.2016 kl. 10:00

2016 er allerede godt i gang for mange av av oss, med bde nyttrsforsett, jobb og skole.
Starten p noe nytt, om det er en ny mned, eller et nytt r, er en gylden mulighet til se tilbake p tiden som har gtt og hva man har opplevd, og dermed planlegge dagene fremover utifra det. Kanskje du har noen drlig uvaner du ikke vil fortsette med n som vi har gtt inn i etnytt r, eller kanskje du har noe du vil gjre mer av fremover.Uansett hva det er,har nok de fleste av oss et nske om vre den beste utvagen av oss selv i det nye ret.

Jeg har satt sammen noen punkter til hvordan du kan lade opp og lykkes i det nye ret.

1. Kjp en planlegger

Jeg er helt avhengige av min personlige almanakk som jeg kjper hvert r. Ikke bare er disse fine se p, men du sparer deg selv for masse rot ved ha alle planer og avtaler organisert i en bok, istede for huske p alt selv. Jeg er en kontrollfreak uten like og jeg fler meg mye mer avslappet hvis jeg har orden p sakene mine. I tillegg til undervisninger, datoer for viktige innleveringer eller arbeidskrav og jobbvakter, noterer jeg ofte middager for uken, forskjellige bloggider og treningsnotater i boken min.

2. Sett deg ml

Sett deg noen kortsiktige og langsiktige ml, og gjerne delml for holde fokuset der det skal vre. Jeg har tidligere vist dere de fine utprintene hvor dere kan notere dere mlene for det kommende ret. For ekstra motivasjon i hverdagen kan dere printe disse ut og henge p veggen. For at man ikke skal bite av mer en man kan svelge, kan det vre lurt sette seg noen delml. Hvis du for eksempel nsker trene mer p nyret erdet mange som gr p en smell ved at de overdriver treningen i starten, med kanskje 5 kter pr. uke, for s g lei og ikke trene i det hele tatt etter en stund.Et delml kan da vre trene 2 ganger i uken i januar og februar, og nr dette mlet er klart, kan du ke til 3 ker fra mars av osv. Det samme gjelder for kosthold og kutting av stsaker eller antall lesedager p skolen. Det er viktig ikke g "all inn" fra dag en, men heller finne en balanse man kan leve med gjennom hele ret. La det bli en livsstil. :-)
PSSST... ikke glem gi deg selv en belnning en gang i blant!

3. Tenk positivt!

Positiv tenkning er en velkjent og vellykket mte bedre livskvaliteten p. Kvitt deg med ting som veier deg ned, og som ikke lengre gir deg noe. Man trenger ikke sveve p en sky eller se verden gjennom rosa briller, det er lov tillate seg selv ha drlige dager ogs. Men prv omgi deg selv med ting som gir deg lykke. Gode venner, godt arbeidsmilj bde p jobb og skole er viktige ting holde p. Fyll dagene dine med sm hverdagsgleder, og fokuser p styrkene og prestasjonene dine♥


4. Kjr en detox

Og da mener jeg mener ikke bare for kroppen, selvom det slettes ikke er en dum ide etter alt julegodtet man har inntatt i julen haha! Det kan vre lurt ta en opprydd i klesskapet, i matvanene dine, i konomien din, og ikke minst i tankene dine. Digitalt rot kan vre lite stressende som det man har i stuen eller p pulten, s ta gjerne en oppryddning i kontaktlisten din, eller slett gamle bilder og lag plass til nye minner p iPhonen. Start fresh on all levels!



5. Bruk tid p gjre noe du er glad i...

...og tilbring tiden denp de du er mest glad i.

New Year's Resolutions

  • 06.01.2016 kl. 12:30

Hva er vell et nytt r uten noen gode gamle nyttrsforsett? Under har jeg samlet mine forsetter for det kommende ret i korte trekk. Hper noen av dere blir inspirert til gjre det samme. Del gjerne deres nyttrsforsett i kommentarfeltet!

KONOMI

I 2015 var jeg veldig flink til spare penger, og i r vil jeg bli enda litt flinkere. For eksempel laget jeg ofte lunsj hjemme istede for kjpe lunsj i kantinen p skolen, eller p butikken fr jobb, her er det overraskende mye penger spare. Jeg prvde ogs planlegge mathandlingen slik at jeg kunne bruke rester fra en middag til noe annet dagen etter. Dette er noe jeg vil fortsette med, og kanskje bli enda bedre p i det nye ret. Nr man bor hjemmefra gr det utrolig mye pengerp mat, og man kan spare mye ved slippe kaste for mye av det.

Jeg vil ogs prve bli flinkere til ikke gjre s mye spontankjp. Jeg er spesielt fl p kjpe klr spontant. En tur innom bikbok fr jobb, og vipps- der rk 500kr.
Dette er penger jeg heller vil sette av til reising, s her blir det full skjerpings.

TRENING

Frste halvdel av ret somm gikk var jeg veldig flink til trene regelmessig og spise sunt. P denne tiden var jeg i den beste formen jeg noen gang har vrt i, tror jeg. S kom sommerferien etterfulgt av et veldig krevende semester som ogs var preget av sykdom i lengre tid. Trening ble veldig nedprioritert i denne perioden s jeg forskte s godt det lot seg gjre holde p de gode matvanene. N som julestresset er over for denne gang og herdagen har s vidt begynt g som normalt, er det p tide og komme inn i de gode rutinene igjen.
Etter noen heller "slappe" mnedene den siste tiden, lengter kroppen etter komme i aktivitet igjen og det gjr meg supermotivert!

KOSTHOLD

De siste rene har Silje og jeg hatt undvendig-sukkerfri i hele januar. Det betyr null sjokolade, null chips, kjeks eller kaker osv. Etter mye godsaker i desember er det godt med en liten detox for bli kvitt stsuget. Det er ogs en god mte kick-starte sunne vaner for det nye ret. Dette gjr jeg i r ogs.

Jeg har nevnt at jeg bruker planlegge mltidene nye, og det vil jeg fortsette med. Men i r vil jeg ogs utfordre meg selv litt p kjkkenet og prve ut nye oppskrifter oftere. Jeg har kjpt meg en kokebok som jeg liker veldig godt, ogden har gitt megmasser av inspirasjon til deilige middagsretter og gode deserter jeg gleder meg til prve ut.



NOEN SMTING TIL..

I tillegg til de litt omfattende forsettene har jeg et par smting jeg vil fortsette med p nyret;
Jeg bli flinkere til gi komplimenter til andre.
Jeg vil bli flinkere til legge meg tidlig og st opp tidlig hver dag.
Jeg m bli flinkere til fjerne sminken og rense huden hver kveld.
Og helt til slutt vil jeg krysse av et nytt land p reiselisten min.

Helt til slutt vil jeg tipse dere om disse utprintene.Marianna Hewitt, en amerikansk blogger og youtuber jeg flger, har laget disse super steutprintene hvordu kan notere mlene dine for retp arket, printe ut og henge p vegget for litt ekstra motivasjon. Linken til disse finner du her. Video med beskrivelse av arkene kan du se her.

Hanne

Hei! Mitt navn er Hanne, 24r fra Bergen. Jeg er en reiseglad jente med stor interesse for mote, skjnnhet og velvre samt trening og en sunn og aktiv livsstil.
Kontakt: hadaot@hotmail.com


Follow


Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no