Brow Rehab

  • 30.01.2016 kl. 12:00

Hallo fra Bergen! Endelig er jeg tilbake i verdens fineste by. Etter at jeg landet på Flesland torsdag ettermiddag, bar det rett til byen for en veldig etterlengtet time hos Brow Rehab. Jeg har en stor skrekk for napping av øyenbryn, som betyr at jeg rører aldri brynene mine selv men går heller å får dem fikset. Jeg har vært hos flere salonger å fikset brynene mine tidligere, men behandlingen på Brow Rehab var noe helt annet enn hva jeg har opplevd tidligere. Ina på Brow Rehab er pro med stor P! Jeg hadde bestilt brynsløft, som innebar både voksing, forming og farging av brynene. Full pakke altså! Hun tok seg god tid og var veldig nøye. Hun trikset så mye at jeg nesten ikke kjente meg selv igjen da jeg fikk speilet i hånden. 

Jeg har ganske lite hår på brynene mine, som i tillegg er lyse, og vokser i all verdens retninger. Det har gjort at jeg er avhengig av å bruke sminke på brynene på hver dag for å i det hele tatt se ut som et levende menneske. I siste ukene før timen brukte jeg også castor oil for best mulig resultat. Det hjelper brynene til å vokse fortere, og dess mer du har spart på forhånd av timen, dess mer har de å jobbe med, og kan forme brynene slik det passer akkurat ditt ansikt. Jeg hadde ikke de store forhåpningene i forkant av timen siden jeg har såpass lyse og lite bryn fra før, men jeg er helt blown away av resultatet. Skjønner fortsatt ikke hvordan brynene kan se tykkere ut etter å ha blitt vokset og nappet!
 

 

Nye vipper og nye bryn uten noe som helst sminke: 

 

Jeg skal fortsette å bruke av castor oil slik at brynene kan gro som bare det. Det er fortsatt noen hakk som må fylles før jeg kan legge øyenbrynspulveret på hyllen for godt. Det er ganske bra ut uten sminke, slik som på bildene, men jeg kommer nok å fylle litt inn med pudder etterhvert som fargen går ut. :-)  

Color me motivated!

  • 28.01.2016 kl. 13:00

Wee! Endelig kom skoene jeg klikket meg hjem for noen dager siden. Det er alltid litt skummelt å kjøpe sko på nett, og jeg har vært veldig spent på hvordan skoene ville være på foten. For meg som bruker størrelse 35 i sko, er det nesten umulig å finne skopar, uansett om det er sneakers, hæler eller treningssko, som sitter bra på foten uten å bli for stor eller for liten. Dere kan tro jeg ble lykkelig da disse satt som et skudd!

Jeg har alltid favorisert styrketrening fremfor cardio, men da jeg meldte meg på Siddisløpet i fjor hadde jeg ikke noe valg enn å trene masse kondisjon hvis jeg skulle klare løpet. Jeg fikk litt sansen for løping etterhvert, og det var en stor mestringsfølelse å ha gjennomført løpet som var på 8,2km. (Som ikke er all verdens, i know.. Men for en som hatet å løpe tidligere, var det litt big deal likevel.)
I tiden etterpå så jeg fram til å løfte vekter istede for å sprette rundt på møllen, og jeg kom meg dessverre ikke tilbake på den heller, haha! Nå derimot, kjenner jeg at løpelysten overraskende nok er tilbake, og jeg har lagt inn egne cardio økter i treningsplanene mine fremover. (Det hadde aldri skjedd for noen måneder siden!) 

Til styrkeøktene har jeg forelsket meg i Nike Air skoene, som jeg faktisk har skaffet meg flere par av, men med en økende lyst for løping, trengte jeg noen nye treningssko med litt mer demping. Gode sko til løping er viktig for meg, spesielt siden jeg har litt problemer med knærene mine. Denne modellen heter Nike Air Siren, og er en blanding mellom Nike Thea og Nike Roche. Skoene føles helt fantastiske på foten, og fargen er ikke annet en en fryd for øyet! LOVE ♥

 

 

 

Med disse friske nyhetene på bena blir ikke motivasjonen til å forsvinne med det første! Let's hit the gym!

 

Sunnere helgekos

  • 24.01.2016 kl. 20:50

God søndag alle sammen! Hvordan går det med nyttårsforsettene deres? Januar går mot slutten, og det samme gjør nyttårstradisjonen min om en sukkerfri første måned. Den første uken er cravingen for sukker størst, og det er vanskelig å holde seg unna alle godsakene. Det gjorde virkelig vondt i sjelen da jentene hadde stellt i stand jentekveld med brownie og is, mens jeg måtte unne meg med lukten, haha! Nå er søtsuget er forlengst vekke, men jeg gleder meg likevel til Februar måned, slik at jeg igjen kan kose meg med kinderegg og tortilachips på lørdagskvelden.
Å ta helt avstand fra sukker og søtsaker er ikke noe som fungerer for meg in the long run. (For utenom hver Januar) nekter jeg ikke meg selv noe som helst når det kommer til matveien. Jeg er ikke akkurat storspist av meg, men jeg unner meg selv spiser akkuratt hva jeg vil, når jeg vil. Jeg prøver sålklart å ha et sunt og balansert kosthold, men et kosthold som har rom for litt godis i helgene om jeg skulle ønske det. 


Men i dag tenkte jeg å dele noen tips til sunnere alternativer til helgekosen som jeg har kost meg masse med i denne sukkerfrie måneden, og det med verdens beste samvittighet. ♥

 
Alle bildene er lånt fra weheartit. 

 POPCORN
En god erstatter til chips, uten alle kaloriene. Dropp saltet og smakspulveret for en enda sunnere variant. 
(Jeg liker best når det er litt smak på popcornet, så jeg bruker en liten klype smakspulver.)


SMOOTHIE
Kjempe godt og ikke minst kjempe sundt. Smoothie passer like godt til frokost på morgenen som snacks på kvelden.
Jeg lager ofte smoothie som jeg tar med i vesken på jobb. Min favoritt for øyeblikket er bringebær, blåbær, ananas, spinat og linfrø, blandes med litt 100% epleuice og vann.



MØRK SJOKOLADE MED ØKOLOGISK PEANØTTSMØR
+
BANAN MED ØKOLOGISK PEANØTTSMØR OG SMELTET MØRK SJOKOLADE
namnamanamnam

 

FRUKTSALAT
Kutt opp det du har liggende av frukt i kjøleskapet og vips, har du en deilig fruktsalat. Topp gjerne med mager kesamen med smak av vanilje, lime eller bringebær. 


GRØNNSAKER MED DIPP/ HUMMUS
En gammel slager jeg aldri blir lei. Kutt opp gulrot, agurk, selleri og brokkoli, og dypp dem i en smakful dipp. Min favoritt er ekstra lett rømme eller mager kesam med holiday dipp, eventuelt dippmix.
Hummus er et annet alernativ til dippen, som har en litt annen smak og som dessuten er kjempe lett å lage!
Alt du trenger er kikerter, sitronsaft, hvitløk, salt og olje. Mos kikertene med en foodprocessor og ha i resten av ingrediensene. Hummusen skal ha en myk konsistens.

 

FRUKT MED SMELTET MØRK SJOKOLADE
Hva trenger man smågodt for, når man kan lage dette istede? Det smaker så godt, og setter en stopper søtsuget.

 


SMOOTHIEBOWLS
Smoothiebowls er vell i bunn og grunn det samme som vanlig smoothie, men med å smoothien i en skål kan man toppe den med hva som helst som å løfte smaken enda mer. Nøtter, frø, frukt, kokosflak. Der gjelder det å være kreativ.


RISKJEKS MED DIPP
Dette fant jeg dessverre ingen bilder av, og batteriet til kameraet mitt bestemte seg for å ta kvelden akkuratt i det jeg skulle sette meg ned å skrive dette innlegget...
Her i huset har det gått unna med snack a jack riskjeks med chilli smak dyppet i den samme holidaydippen jeg har nevnt tidligere. 

Wanderlust

  • 21.01.2016 kl. 13:00

Hei dere! De siste par ukene har vært super travle med myye ekstra jobbing. Det har vært noen lange dager med skole på morgenen og jobb på kvelden. Når joggisen er på, og kroppen godt plantet i sofaen frister det lite å dra frem maccen for annet enn en episode med Pretty Little Liars, som jeg forresten er sykt hekta på fortiden. Hvorfor har ingen fått meg til å se dette tidigere?! Uansett, fremover har jeg litt mindre jobbvakter, og litt mer fritid på timeplanen og det er en deilig følelse det.

Den siste tiden har kulden har stått på som værst her i Stavanger, har jeg ikke gjort annet enn å drømme meg bort til varmere strøk, og såvidt begynt å planlegge årets sommerferie. For en rastløs sjel som meg, og med en stor lyst til å oppleve verden, har ikke det vært den letteste oppgaven. I det ene øyeblikket sjekker jeg cruise-ferier i karibia, og i det neste er jeg på safari i ørkene haha! 

 

 · DREAMING AWAY ·

Alt jeg vet er at jeg trenger sårt litt sol på kroppen, og sand mellom tærene. Jeg vil også litt lengre vekk enn Europa. Missforstå meg rett, jeg elsker syden, og tar tilbrakt mange sommre på Hellas vakreste øyer, men når man har opplevd andre sider av verden som Fiji, kan ikke engang Hellas hviteste strand sammenlignes. Dessuten liker jeg å oppleve nye land og kulturer, lære biter av nye språk og smake mat fra en helt annen verden. Ah, denne sommeren kan ikke komme fort nok! 

Let's do this!

  • 11.01.2016 kl. 10:21

Dear Monday, we meet again! Etter en veldig travel uke med sene kvelder og tidlige morninger var det godt å sove ut i løpet av helgen. Etter ni solide timer på puten, var det herlig å våkne uthvilt og klar for ukens første økt før en kveldsvakt på jobb, men først må jeg får i meg litt frokost. I går bestilte jeg et nytt treningsprogram fra zbody.com og jeg gleder meg villt til å komme i gang med! Forrige uke var veldig travel med jobb hver dag i tillegg til skole, så jeg fikk ikke gjennomført like mange økter som jeg hadde ønsket. Med et nytt treningsprogram er motivasjonen på en all time high, og ingen unskyldning i boken kan stoppe de planlagte øktene mine nå.

Det er utrolig hvor mye gøyere, og ikke minst lettere det er å gjennomføre treningen hvis bare de er planlagt på forhånd. Å poste den planlagte treningsuken på blogger er forhåpentligvis kjekt for dere, men det er også veldig motiverende for meg. Da er det offisielt, og de må gjennomføres. :-)

 
Bilder//weheartit

 

 Nå må jeg komme meg avgårde før tiden løper fra meg. Ha en strålende dag! ♥

Nytt år, ny og bedre deg

  • 09.01.2016 kl. 10:00

2016 er allerede godt i gang for mange av av oss, med både nyttårsforsett, jobb og skole.
Starten på noe nytt, om det er en ny måned, eller et nytt år, er en gylden mulighet til å se tilbake på tiden som har gått og hva man har opplevd, og dermed planlegge dagene fremover utifra det. Kanskje du har noen dårlig uvaner du ikke vil fortsette med nå som vi har gått inn i et nytt år, eller kanskje du har noe du vil gjøre mer av fremover. Uansett hva det er, har nok de fleste av oss et ønske om å være den beste utvagen av oss selv i det nye året. 

Jeg har satt sammen noen punkter til hvordan du kan lade opp og lykkes i det nye året.

 

 

1. Kjøp en planlegger

Jeg er helt avhengige av min personlige almanakk som jeg kjøper hvert år. Ikke bare er disse fine å se på, men du sparer deg selv for masse rot ved å ha alle planer og avtaler organisert i en bok, istede for å huske på alt selv. Jeg er en kontrollfreak uten like og jeg føler meg mye mer avslappet hvis jeg har orden på sakene mine. I tillegg til undervisninger, datoer for viktige innleveringer eller arbeidskrav og jobbvakter, noterer jeg ofte middager for uken, forskjellige bloggideèr og treningsnotater i boken min. 

 

 

 

 

2. Sett deg mål

Sett deg noen kortsiktige og langsiktige mål, og gjerne delmål for å holde fokuset der det skal være. Jeg har tidligere vist dere de fine utprintene hvor dere kan notere dere målene for det kommende året. For ekstra motivasjon i hverdagen kan dere printe disse ut og henge på veggen. For at man ikke skal bite av mer en man kan svelge, kan det være lurt å sette seg noen delmål. Hvis du for eksempel ønsker å trene mer på nyåret er det mange som går på en smell ved at de overdriver treningen i starten, med kanskje 5 økter pr. uke, for så å gå lei og ikke trene i det hele tatt etter en stund.  Et delmål kan da være å trene 2 ganger i uken i januar og februar, og når dette målet er klart, kan du øke til 3 øker fra mars av osv. Det samme gjelder for kosthold og kutting av søtsaker eller antall lesedager på skolen. Det er viktig å ikke gå "all inn" fra dag en, men heller finne en balanse man kan leve med gjennom hele året. La det bli en livsstil. :-)
PSSST... ikke glem å gi deg selv en belønning en gang i blant!

 

 

3. Tenk positivt!

Positiv tenkning er en velkjent og vellykket måte å bedre livskvaliteten på. Kvitt deg med ting som veier deg ned, og som ikke lengre gir deg noe. Man trenger ikke å sveve på en sky eller se verden gjennom rosa briller, det er lov å tillate seg selv å ha dårlige dager også. Men prøv å omgi deg selv med ting som gir deg lykke. Gode venner, godt arbeidsmiljø både på jobb og skole er viktige ting å holde på. Fyll dagene dine med små hverdagsgleder, og fokuser på styrkene og prestasjonene dine ♥

 
 

4.  Kjør en detox

Og da mener jeg mener ikke bare for kroppen, selvom det slettes ikke er en dum ide etter alt julegodtet man har inntatt i julen haha! Det kan være lurt å ta en opprydd i klesskapet, i matvanene dine, i økonomien din, og ikke minst i tankene dine. Digitalt rot kan være lite stressende som det man har i stuen eller på pulten, så ta gjerne en oppryddning i kontaktlisten din, eller slett gamle bilder og lag plass til nye minner på iPhonen. Start fresh on all levels!

 

 



5. Bruk tid på å gjøre noe du er glad i...

...og tilbring tiden den på de du er mest glad i. 

New Year's Resolutions

  • 06.01.2016 kl. 12:30

Hva er vell et nytt år uten noen gode gamle nyttårsforsett? Under har jeg samlet mine forsetter for det kommende året i korte trekk. Håper noen av dere blir inspirert til å gjøre det samme. Del gjerne deres nyttårsforsett i kommentarfeltet! 

 

ØKONOMI

I 2015 var jeg veldig flink til å spare penger, og i år vil jeg bli enda litt flinkere. For eksempel laget jeg ofte lunsj hjemme istede for å kjøpe lunsj i kantinen på skolen, eller på butikken før jobb, her er det overraskende mye penger å spare. Jeg prøvde også å planlegge mathandlingen slik at jeg kunne bruke rester fra en middag til noe annet dagen etter. Dette er noe jeg vil å fortsette med, og kanskje bli enda bedre på i det nye året. Når man bor hjemmefra går det utrolig mye penger på mat, og man kan spare mye ved å slippe å kaste for mye av det.

Jeg vil også prøve å bli flinkere til å ikke gjøre så mye spontankjøp. Jeg er spesielt fæl på å kjøpe klær spontant. En tur innom bikbok før jobb, og vipps- der røk 500kr.
Dette er penger jeg heller vil sette av til reising, så her blir det full skjerpings.

 

 

TRENING

Første halvdel av året somm gikk var jeg veldig flink til å trene regelmessig og spise sunt. På denne tiden var jeg i den beste formen jeg noen gang har vært i, tror jeg. Så kom sommerferien etterfulgt av et veldig krevende semester som også var preget av sykdom i lengre tid. Trening ble veldig nedprioritert i denne perioden så jeg forsøkte så godt det lot seg gjøre å holde på de gode matvanene. Nå som julestresset er over for denne gang og herdagen har så vidt begynt å gå som normalt, er det på tide og komme inn i de gode rutinene igjen. 
Etter noen heller "slappe" månedene den siste tiden, lengter kroppen etter å komme i aktivitet igjen og det gjør meg supermotivert!
 

 

KOSTHOLD

De siste årene har Silje og jeg hatt unødvendig-sukker fri i hele januar. Det betyr null sjokolade, null chips, kjeks eller kaker osv. Etter mye godsaker i desember er det godt med en liten detox for å bli kvitt søtsuget. Det er også en god måte å kick-starte sunne vaner for det nye året. Dette gjør jeg i år også. 

Jeg har nevnt at jeg bruker å planlegge måltidene nøye, og det vil jeg fortsette med. Men i år vil jeg også utfordre meg selv litt på kjøkkenet og prøve ut nye oppskrifter oftere. Jeg har kjøpt meg en kokebok som jeg liker veldig godt, og den har gitt meg masser av inspirasjon til deilige middagsretter og gode deserter jeg gleder meg til å prøve ut. 



 

NOEN SMÅTING TIL..

I tillegg til de litt omfattende forsettene har jeg et par småting jeg vil fortsette med på nyåret;
Jeg bli flinkere til å gi komplimenter til andre.
Jeg vil bli flinkere til å legge meg tidlig og stå opp tidlig hver dag. 
Jeg måå bli flinkere til å fjerne sminken og rense huden hver kveld. 
Og helt til slutt vil jeg krysse av et nytt land på reiselisten min.

 

 

Helt til slutt vil jeg tipse dere om disse utprintene. Marianna Hewitt, en amerikansk blogger og youtuber jeg følger, har laget disse super søte utprintene hvor du kan notere målene dine for året på arket, printe ut og henge på vegget for litt ekstra motivasjon. Linken til disse finner du her.  Video med beskrivelse av arkene kan du se her.

Hanne

Hei! Jeg heter Hanne, en 22år gammel jente fra Bergen som for tiden bor i Stavanger hvor jeg studerer på Handelshøyskolen BI. Jeg er en reiseglad jente med stor interesse for mote, skjønnhet og velvære samt trening og en sunn og aktiv livsstil.
Kontakt: hadaot@hotmail.com


Follow


Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no