MAC Event @ Santa Monica

• 09.07.2013 kl. 13:13

Hei dere!

Det er ingen hemmelighet at Silje og jeg brukte flere dager i handlegaten da vi bodde i Santa Monica. En ting jeg ikke har fortalt dere, er at vi deltok på en MAC Cosmetics event i 3rd. street promonade.

Det var helt tilfeldig egentlig. Vi gikk helt i vår egen verden da en dame kom bort å spurte om vi ville bli sminket. Why not? tenkte vi og ble med dama.

Vi ble tatt med opp på en scene midt i gaten hvor det stod flere make-up artister å sminket folk fra publikum. Det var ganske gøy egentlig, ingen av oss har blitt sminket proft før.
Make-up artistene var kjempe snille og pratsome. De kom med masse tips og fortalte hva de gjorde, hvorfor, hvilke produkter de brukte osv. Skal jeg være ærlig så lærte jeg ingenting nytt, men jeg er sikker på en del av de andre som ble sminket gjorde det. :-)

Mens vi ble sminket gikk det en fotograf rundt å tok bilder av alt som skjedde. Jeg merket han tok spesielt mange bilder av meg i forhold til de andre "kundene", noe som var litt kleint, men jeg tenkte ikke noe særlig over det. Helt til vi kom tilbake senere for å ta noen bilder av scenen til bloggen. Da snudde han seg mot publikum og knipset en del bilder av Silje og meg der vi stod på fortauet, før han snudde seg og fortsatte å ta bilder av de som ble sminket.

Det syntes jeg var litt merkelig, så jeg bestemte meg for å gå å snakket med han. Jeg fikk kortet hans, sendte han e e-post og vips! nå har jeg bildene lagret på pcen. Gøy!

Her ser dere resultatet. Jeg ble veldig fornøyd med hud-sminken!

photo // Rich Marchewka Photography

Her er et par av bildene jeg fikk tilsendt. To av dem var veldig up-close-and-personal, haha!

Hva syntes du om bildene?

FIJI BILDEDRYSS

• 01.07.2013 kl. 21:21

Hei folkens!

Her kommer et lite bildedryss fra fantastiske Fiji!

BULAAA!!

Åh, få meg tilbake til sol og varme ASAP!

Så det ikke herlig ut?
All credz til bigsis for fine bilder :-)

Surf's up!

• 26.06.2013 kl. 16:35

Hei dere!

Nå har jeg endelig fått tak i bildene fra surfecampen. (Mojo Surf @ Spot x)

Herreguuud for noen bilder! Hele gruppen lo så vi gren da vi så bildene på storskjerm samme kveld som vi hadde timer. Bildene hvor folk faller av eller krasjer i hverandre var spesielt morsome. Utrykket på fjesene deres er priceless!

Jeg vil ikke legge ut bilder av de andre, siden jeg ikke vet om de hadde likt det. Derfor får dere dessverre bare se bildene jeg har av meg selv. Oh well..

Et lite gruppebilde kan vell ikke skade :-)

Øver på pop-ups. Det er mye tyngre og vanskeligere enn det ser ut som!

Nesten helt oppe! Må bare le av Karoline i bakgrunnen der, haha

Neeeesten oppe...

Wii,. Jeg klarte å reise meg allerede den første timen. Det var sykt gøy!

Å surfe var mye mer arbeid enn jeg noen gang hadde sett for meg. Det var mye tung trening, men også en del teori med i bilde.
Padlingen var ganske hardt, og å komme seg gjennom impacktsonen (der bølgene bryter) var spesielt tungt.  Hver gang du hoppet over en bølge fløt du bare lengre og lengre inn. Man rakk liksom aldri å komme seg over en bølge før det kom en ny.

Nå du endelig hadde stresset deg forbi impacksonen, var det ikke lenge før du surfet inn til stranden, og da var det på an' igjen.

Det er nok ikke vanskelig alle steder, men understrømmene i Australia er veldig sterke, og kan være farlige, så vi måtte være ekstra forsiktig.

Anyways, å lære å surfe har vært på bucketlisten min lenge, så det var veldig kult å nå kunne stryke det av.

Selvom det var veldig tungt, å vi slet med gangsperr i hele kroppen i en helt uke, var det utrolig kult! Følelsen når du klarer å reise deg på toppen var en bølge var ganske sykt. :-D

Slenger med et par bilder av campområde.

Et lite stemningsbilde fra den ene kvelden :-)

Har du surfet før?

På vei hjem til norsk jord

• 14.06.2013 kl. 19:03

Hei folkens!

I dag er altså siste dag i statene for denne gang. I skrivende stund sitter vi i resepsjonen og venter på taxien som skal ta oss til flyplassen i New Jersey.

Flyet vårt går ikke før i kveld, men vi tenker det er bedre å ha litt god tid, å ikke stresse. Det skal visst være masse butikker utenfor sikkerhetskontrollen på flyplassen, så vi skal ikke kjede oss. :-)

Vi har begge blandede følelser når det kommer til hjemreisen.
Vi gleder oss utrolig mye til å komme hjem til vårt eget rom, vår egen seng, ordentlig kjøkken med norsk mat osv.

Samtidig har vi opplevd så utrolig mye gøy på denne turen.

På to og en halv måned har vi vært gjennom fire land og 3 verdensdeler!

Det har definitivt vært en opplevelse for livet som ingen av oss kommer til å glemme.

Nyter livet ved bassenget på the Rosevelt Hotel, Los angeles ♥

Blogges fra Norge! :-)

Grand Central Terminal

• 13.06.2013 kl. 02:28

NB!
DETTE INNLEGGET BLE SKREVET I GÅR!

Hei dere!

I dag var været litt bedre her i NY. Det var stort sett sol og varmt, bortsett fra en liten byge.

Jeg trodde aldri jeg skulle si dette, men det var faktisk deilig å se regn for a change. (Selvom jeg er sikker på at jeg trekker det tilbake etter en uke tilbake i Bergen, haha)

Vi hadde hørt at food-corten på Grand Central Terminal skulle være veldig bra, så vi bestemte oss for å spise lunsj der. Silje bestilte sushi (bombe haha), og jeg kjøpte kinesisk mat. Ris, kylling og brokkoli og en vårull. Namm!

Litt sightseeing på Grant Central stod også på timeplanen :-)

Senere dro vi (igjen) til fifth avenue for å få unnagjort de siste kjøpene på handlelisten.
Vi gikk til innkjøp av ekstra koffert nr.2 på denne turen!
Ingen kan si vi ikke liker å shoppe. Hihi

Ellers har jeg også KLIPPET MEG i dag! Herregud det var rart.
Jeg har ikke klippet meg mer en noen millimeter de siste årene, og det er alltid sjefen min på salongen som gjør det.

Nå er det ganske kort, hvertfall i mine øyne, men jeg er veldig fornøyd.

:-)

Silje har forresten alle bildene på iphonen sin. Vi skal se om vi kan få oppdatert de siste innleggen med litt bilder senere i kveld.

Shopping i fifth ave.

• 11.06.2013 kl. 06:00

Hola!

I dag har vært en veeldig mye bedre dag enn i går, til tross for at det har pøst ned Bergen-style.

Planen var å dra på Nobu 57 siden Silje har cravet sushi i en evighet, og helt ærlig, jeg har lei av maset. :-)

Vi tok subwayen til Columbus st. og gikk derfra.
Siden vi ikke fant Nobu med det første, gikk vi litt videre langs 5.ave, og endte til slutt opp på TAO.

TAO er en veldig kjent resturant og bar, å etter dagens besøk forstår vi hvorfor!
Det var et helt unikt sted. Bildene gir ikke justice i det hele tatt, dette stedet må besøkes!

Etter et bedre måltid gikk vi litt i handlegaten fifth avenue.
Vi var begge så heldige at vi fikk snopt med oss noen skikkelige godbiter fra noen veldig kjente designere!

Ååå, jeg er så excited!!
Legger ut noen ordentlige bilder så fort jeg får tatt noen. :-D

Brooklyn + Soho

• 11.06.2013 kl. 03:57

Heia!

I dag har vært en rollercoster av en dag.
Planen var å besøke det store kjente markede i Brooklyn.
Vi tok subwayen ned til financial districk og gikk videre til pier 11 hvor vi skulle ta fergen over til Brooklyn.

Der fant vi fort ut at neste ferge ikke gikk før om 45min. Det ble nesten en times venting i et ikke så fullt spennende område av new york. (nede med fergekaien altså) Vi ble sittende på starbucks en stund, mens vi nøt hver vår frappe før vi slappet av i solen resten av tiden.

Vi kom oss ENDELIG på fergen, som i tillegg var 15min forsinket.

Da vi kom over på Brooklyn var vi klare for litt shopping.
Vi hadde lest at markede skulle ligge like i nærheten av fergestoppet, men vi så ingenting.

Vi gikk lenge rundt å letet, uten hell.
Etter å ha trakket rundt i stekende varme fant vi til slutt et lite matmarked,. endelig er lykken litt på vår side.
Men nei, det var ikke i nærheten av det vi var på utkikk etter.

Den tredje personen vi spurte kom med svaret. Market vi så etter ligger lengre opp i Brooklyn.

Vi hadde missforstått og gått på feil fergekai! Ååårh så irriterende!

Klokken var blitt mye, å vi hadde sløs mye av den fineste dagen sålangt i NY på leiting etter noe som lå en helt annen plass.

På denne tiden var vi trøtte, slitne, varme og ikke minst lei.
Vi stakk innom en pizza resturant like ved kaien i håp om at litt mat skulle hjelpe på humøret, og gjett om det gjorde!

Pizzaen vi spiste i Brooklyn er en av de beste vi har smakt i hele våre liv! Namnam. Absolutt å anbefale!

Vi bestemte oss for å utnytte resten av den fine dagen med litt shopping i Soho.
Denne gangen droppet vi fergen, og tok heller subwayen over til Manhattan. Myye enklere!

Her begynner ulykken igjen.
Først gikk vi på feil subway, nemlig expressen, så vi endte opp med å kjøre forbi stoppet vi skulle av.
Vi gikk av på 14th street, og tok en ny subway ned igjen til Soho.

Nok en gang ble vi gående i noe som føltes som en evighet i den varmen, å lete. Lete etter de spennende shopping gatene i kjente Soho.

Da vi så et subway skilt lengre ned i gaten var klare for å hoppe på første bane rett hjem,. Helt til vi spottet Mulberry skilt enda litt lengre ned. HURRAA!!

Vi fikk snopt med oss noen gaver og litt annet dill før vi dro tilbake til upper west side. Shoppingområde i Soho er ganske stort, så vi tenker å dra tilbake en gang til før vi setter kursen mot Norge på fredag.

Fine utsikten fra Brooklyn Brigde Park

Siljus med ny veske i Shoho ♥

:-)
Dere som har lest hele innlegget fortjener forresten en medalje, haha! Tidenes lengste innlegg.

En uke i NYC

• 09.06.2013 kl. 05:18

Hei folkens!

I dag var det på tide å sjekke ut fra Broadway Hotel and Hostel på upper west side, hvor vi har bodd den siste uken.
Egentlig skulle vi vært på vei mot Niagara Falls og Chigaco nå, men vi valgte å droppe den utflukten.

Det var rett og slett for mye styr.
En hel uke på veien i en van med andre ukjente mennesker, og overnattingene bestod av blant annet camping til telting.

Etter "hytten" på surfecampen og teltet på Fraiser Island er der egentlig ingenting vi ikke klarer, men vi ville heller ha noen ekstra dager i New York.

En uke på veien, flere uinteressane stopp for vi endelig hadde endt opp i Chicago, hvor det forresten var umulig å finne et sted å bo uten å være 21, ble for mye styr.
Vi er superglad at vi bestemt oss for å droppe utflukten og heller bli lengre i New York, en helt fantastisk by!

Nå er vi sjekket inn på Days Hotel Boradway, som også ligger på upper west side, bare noen dager nedenfor det forrige hotellet.
Her er mye billigere og mye bedre, så vi er superfornøyd!

Ellers besøkte vi Hells Kitchen flea market, som var veldig skuffende. Silje fant en fin genser som hun snopte med seg, ellers var der meste junk.

Vi skal prøve markedene i Brooklyn i morgen. Disde har et veldig bra rykte på seg, så vi krysser fingrene for at det er mer utvalg der :-)

Siden markede var en bummer, gikk vi til bryant park og fifth avenue, å shoppet litt der.
Vi gikk også en tur innom Saks fifth avenue, som er verd er besøk enten du bare vil nyte utsikten eller om du har en tjukk lommebok :-)

Wet in New York City

• 08.06.2013 kl. 04:23

Hei dere!

I dag har det regner hele dagen. Den tropiske stormen Andrea feier over new york city i dag, og skal fortsette i hele natt. Heldigvis er dette bare en regnstorm, ikke vindstorm, så den eneste "faren" med stormen er at det kan danne seg oversvømmelser noen steder. Så mamma og pappa, dere kan bare slappe av, vi uroer oss ikke :-)

Siden det skulle regne hele dagen bestemte vi oss for å dra på museum. Ja, dere leste riktig, MUSEUM!

Vi dro på American Museum of Natural History, kjent fra filmen "natt på museet" eller "museumet", i don't know, men dere skjønner hvilken jeg mener.

Museum er egentlig så langt fra vår greie som det går ann å komme, men det var faktisk ganske kult. (Kanskje mest fordi vi kjente igjen ting, ikke fra historie timene på skolen, men fra filmen høhø).

Det er ikke noe jeg absolutt ville anbefalt videre, men det er en gøy ting å gjøre hvis det regner her.

On top of the rock - NYC

• 07.06.2013 kl. 02:49

Hei folkens!

Vi fortsetter trenden med god oppdatering av bloggen. Yaay!

Det blir blogging fra mobilen i dag også så jeg har ikke allverdens av bilder å vise, men heller en liten smakebit.

Siden det ikke er meldt så veldig fint vær fremover, bestemte vi oss for å besøke Rockefeller Center for å få en utsikt over hele New York City.

Glem Empire State Building! The Rock er mye billigere, det er myye mindre crowded, og utsikten er minst like fin.

The Rock er hele 70etasjer høy, og utsikten var INSANE!

Man kunne se alt fra Statue of Liberty, og helt opp til The Bronx på andre siden av byen. Samt over til Brooklyn.

Man fikk også er lite innblikk på hvor stor Central Park virkelig er.

Etter å ha vært on top of the rock, dro vi for å besøke The New York Palace.
Dere vet, luksus hotellet hvor gossip girl blir spilt inn.

Her skulle vi egentlig spise (Guilt Resturant og bar fra gossip girl), men de holdt på å bygge eller pusse opp så den var stengt.

Vi knipset noen bilder i full fart før vi gikk til 61.street å spiste på Serafina. Det er en fantastisk italiensk resturant med verdens beste pizza og pasta. Namnam!

New York City

• 06.06.2013 kl. 03:48

Hei alle sammen!

Vi er vell fremme på vårt siste stopp på denne fantastiske reisen som har tatt oss jorden rundt!

Vi tok som sagt nattfly fra LA, som viste seg å ikke være verdens beste idé.
Da vi kom fram til hotellet var klokken 9 på morgenen, men vi fikk ikke sjekke inn før kl.15.
I tillegg til å være slitene og døødstrøtt, var det hetebølge også.
Perfekt kombinasjon <3

Vi satt fra oss koffertene på hotellet, og gikk over gaten til Broadway Bagel, hvor vi kjøpte hver vår roasted bagel med eggerøre. Det høres simpelt ut, men jeg lover, de har verdens beste frokost!
Gjett om dette har blitt en trend! Haha.

Etter en deilig frokost gikk vi til Central Park som ligger like i nærheten.
Det var utrolig koselig å tilbringe dagen i parken som er såå fin.
Stor er den også så vi trenger noen dager til før vi kan si oss ferdig med alt den har å tilby.

Vi har dessverre ikke nett på rommet, bare i loungen, som gjør det vanskelig å blogge ofte.
Vi skal gjøre vårt beste å få til et innlegg hver kveld, så stay tuned!
Flere bilder kommer, Wii :-D

NEW YORK, NEW YORK

• 01.06.2013 kl. 21:17

Hei alle sammen!

I dag er siste dag her i Los Angeles for oss. Vi tar red eye til New York i natt.

Vi har virkelig spart det beste til slutt på turen vår. Vi gleder oss helt syyykt til å oppleve The Big Apple!

Vi har fått masse tips om ting å gjøre mens vi er i NYC, i tillegg til listen vi selv har skrevet, så vi skal ikke gå tom for ting å gjøre.

Nå skal vi nyte en siste dag på stranden i solfylte Santa Monica.

Bildene er fra i går når vi leide sykler og syklet fra Santa Monica til Venice beach.

Snakkes i New York!

Meeting Victoria's Secret Models

• 31.05.2013 kl. 09:05

Okei folkens, dette er helt sykt!

Jeg har tidligere nevnt at vi har møtt på et par kjente fjes her i LA, og her kommer storyen.

Siljus og jeg har besøkt Beverly Center et par ganger mens vi bodde i Hollywood. Det er et veldig stort og fint kjøpe senter med mange kule butikker.

Det er safe to say at det har røke mer penger på Victoria's Secret, enn noen annen butikk. Vi har et skikkelig love-hate relationship med den butikken. De selger såå mye fint! Altformye fint!

Den ene dagen vi var å handlet fikk vi en brosjyre hvor det stod at det skulle komme noen VS modeller på en event i butikken dagen etter.
Som store fans av både butikken og VS englene, kom vi selvfølgelig tilbake dagen etter.

Da vi kom til senteret var det to køer, en VIP og en vanlig. Hvis man handlet for over 50$ fikk men et stempel på kviteringen som gjorde deg til en VIP.
Det kom altså hele tiden nye VIP'er i køen. Det vi ikke visste var at de først skulle gå gjennom VIP køen (som stadig vokste) før de begynte på den vanlige køen, som vi stod i.

Etter å ha stått stille i kø i en times tid kommer det en mann kledd i dress bort til Silje og meg.

Han spør om vi vet hvem Adriana Lima er. SEFF vet vi hvem Adriana Lima er!
Han fortsetter med å spørre om hun kan komme ut og intervjue oss(!!)  HERREGUD JAA!!!!

Adriana Lima og Behati Prinsloo var i butikken for å promotere en ny linje "Sexy", Adriana skulle altstå komme å intervjue oss om hva vi syntes er sexy.

Med hjertet i halsen og svarene klare gikk han for å hente Adriana Lima, verdens vakreste dame.

Da de andre i køen så henne begynte de selvfølgelig å presse seg fram for å ta bilder osv. Mannen i dress pekte på oss, og førte Adriana mot oss, men siden folk skubbet så fælt gikk hun til jentene som stod vedsiden av oss.

SYKT kipt, men herregud for en opplevelse! Bare see på dette bilde jeg kom med iphonen min. Så nærmt stod vi!

Jeg endte til slutt opp i VIP køen etter en kjapp tur innom favorittbutikken.

Å møte Adriana Lima (spesielt) og Behati Prinsloo face to face, og faktisk snakke med dem var noe det sykeste jeg har vært med på. Begge to var enda penere i virkeligheten enn på bilder. I know, it's hard to believe.

Jeg legger ut klippet fra intervjuet når det blir publisert. Wiii :-)

Aktiviteter fra Hostellet - Los Angeles

• 31.05.2013 kl. 07:43

Hei dere!

Her kommer en litt mer detaljert update fra tiden i Los Angeles.

Hostellet heter som nevnt USA Hostels, Hollywood. Hostellet ligger en halv sidegate fra Hollywood blvd, hvor blant annet walk of fame og chinese theatre ligger. Hollywood skiltet ligger også like i nærheten. Vi så faktisk rett på skiltet fra vinduet på hostellet, som var ganske kult å våkne til.

Vil du komme nærmere skiltet, er det en liten busstur og en gåtur unna. Dette kan du gjøre på egenhånd, ta starline buss tour (disse kjører helt opp, men er ganske dyr), eller melde deg på aktiviteten på hostellet. <- Det var det vi gjorde :-)

Vi møtt opp utenfor hostellet kl.11 hvor vi møtte Matt som var guiden på denne turen.
Det tok ikke lange tiden før vi var ved foten av hollywood hills. Turen opp til skiltet var litt tung siden gatene var ganske bratt, men ellers null stress. Bare husk å ta med vannflaske!

Det var utrolig kult å se skiltet på så nært hold. Man kommer liksom ikke nærmere enn dette!
Det var mulig å fortsette på stien vi gikk på, da hadde man endt opp over Y'en hvor man får en fantastisk utsikt over hele Los Angeles.

Den andre aktiviteten vi melde oss på var Beverly star house tour. Dette er den eneste star house tour'en som er til fots, som gjør at de ofte får komme nærmere på husene, enn de store bussene som bare kjører forbi. Vi har fått høre fra andre som har vært på samme tur at de blant annet har fått komme inn i hagen til Elvis. Uheldigvis for oss var ikke vakten til Elvis-huset på jobb da vi kom, ellers hadde nok vi fått komme innenfor murene å sett også.

Guiden på turen var en utrolig kul fyr som het Adam. Han kom med masse historier om husene, hvem som bor og har bodd der tidligere, og forskjellige hendelser de har hatt på tidligere turer. Han fortalte blant annet om en gang de hadde truffet på David Backham mens de gikk runden.,. (Heldige bastards!) Han fortalte også en gang de hadde møtt på Michael Jackson(!!) Dette skjedde bare to dager før han døde.

Adam fortalte oss at vi skulle late som vi var arkitektstudenter, i tilfelle noen av sikkerhetsvaktene skulle tro vi var stalkers. Haha!

Det kjente beverly Hills skiltet

Adam snakker til "The Rock" utenfor Playboy Mansion.

Michael Jackson sin mansion. Man ser soverommet til MJ i øverste etasje.

Til minne om MJ

Vi traff ikke på noen kjendiser da vi gikk turen, men vi har vært så heldige å treffe på et par A-listers på tiden vi har hatt i LA hittil. Det ene møtet er noe av det sykeste vi har opplevd, og krever et eget innlegg! Så stay tuned folkens!

Hollywood update

• 21.05.2013 kl. 08:34

Hei hei hei!

Herreguuud, vi ELSKER livet i hollywood!!
Vi bodde forresten på USA Hostels i hollywood, for dere som lurte på det.
Det var et veldig bra hostel med mange forskjellige aktiviteter hver dag. Vi deltok på et par aktiviteter som Hollywood sign tour og beverly hills star house tour. Begge turene var til fots. Dette kommer vi tilbake til senere, men dere får en liten sneakpeak nedenfor. Han kule fyren som snakket til "the rock" utenfor playboy mansion, er guiden vår Adam.

Turen til Runyon Canyon ble avlyst av rein latskap. Heh.

På kveldene lå vi som regel strak ut i hver vår seng, utslitte etter en lang dag. Vi var ikke med på noen av aktivitetene på kveldene, men etter det vi har hørt var det utrolig bra. Hostellet ordnet med blant annet grillparty, beerpong, 2$ coronas osv.
I ettertid angrer vi litt på at vi ikke tok en øl når vi hadde sjansen. Hostellet har nemlig én regel; we don't ask for ID's.

Nå er vi på plass på rommet i Santa Monica. Jeg vil heller kalle det en et-roms leilighet. Vi har god plass til å slenge alle tingene våres rundt, et stort og velutstyrt kjøkken, og ikke minst et stort og fint bad! :-D
Kjøkkenet kommer til å bli utnyttet til det fulleste. Ord kan ikke beskrive hvor mye vi gleder oss til å endelig spise et hjemmelagt måltid. :-D

Fun fact; det trenges "bare" 9 poser boss til for å rydde rommet våres i hollywood, lolz!

Endelig er picasa lastet ned på pcen så get ready for a majour bildedryss.

Dagen i dag har forresten vært den most exciting hittil! Hvorfor kommer vi tilbake til i morgen.
Nå er det på tide med noen veldig etterlengtede timer på puten.

Natta :*

FIJI ISLANDS

• 16.05.2013 kl. 08:27

Hei alle sammen!

Vi har litt problemer med å få ladet pcen, så her kommer en rask oppdatering fra iphonen.

Tiden på Fiji har vært fantastisk!
Vi har vært litt isolert når det kommer til nett og dekning, men det har egentlig bare vært deilig. Internettet på hovedøyen var utrooolig tregt og på øyene var det utrooolig dyrt. Vi kjøpte nett en gang, men da gikk tiden på å skype med de hjemme (og en liten oppdatering på gossippfronten)

Da vi kom til Fiji hadde vi to dager på hovedøyen, i byen Nadi, før vi skulle utforske øyene.
Vi tilbragte en dag på stranden og en i byen.

De små øyene var langt mer imponerende enn hovedøyen. Nydelige strender, koselige trehytter og ikke minst verdens hyggeligste staff. Vi var med på en hel del aktiviteter som å lage armbånd av skjell vi fant på stranden, lage kokosnøtt armbånd og bokmerke, svømme med mantarays, crab race, kjørt i ubåt, sett fijiansk underholdning med dansing og flammetriksing og mye mye mer.

Jeg husker ikke navnet på øyene i farten, men vi bodde på Coral View Resort, Korovou Eco Tour Resort, MantaRay Resort og South Sea Island.

Alle resortsene var fantastiske fine, og en favoritt på hver sine måter. :-)

Nå er vi på plass i Tinseltown, og lever det gode liv i Hollywood.
Vi har som sagt litt problemer med laderen men vi har nett hele tiden så vi skal bli flinkere til å komme med ordentlige oppdateringer framover.

Her kommer en liten bildedryss fra Fiji;

Livet downunder - oppdatert versjon!

• 18.04.2013 kl. 15:38

Hei hei alle sammen!

Dere er jaggu noen tolmodige sjeler! Det har vært litt dårlig med internett siden vi dro fra sydney så der har dere grunnen til den dårlige oppdateringen. Vi får slengt ut noen bilder på instagram i ny og ne, så for dere som vil følge oss der heter vi; hadaot og siljenesm

Siden vi kom til australia har vi opplevd utrolig mye! Vi startet i Sydney hvor vi møtte Kristin (Hanne sin søster) for første gang in ages! Tenk at du ikke har sett din egen søster på flere måneder, så treffer du henne på gaten på den andre siden av jorden!
Hun hadde fått besøk av Karoline så nå er vi 4 stk. som reiser sammen.

Vi tilbragte noen dager i Sydney hvor vi så blant annet operaen (of course), den broen kan man gå over som ingen husker navnet på, botanical garden, Bondi beach, sydney tower hvor vi hadde nydelig utsikt over hele byen + mye mye mer. Vi hadde i grunn ingen forventringer til Sydney annet enn at vi gledet oss til å se operahuset, så vi ble begge overrasket da vi så hvor fin byen var. 4 dager var altfor lite i denne byen. Sydney er utrolig fint! Grønn, ren, åpen,. det er vanskelig å forklare, men vi sitter begge igjen med en inntrykk som er mer en god nok grunn til å dra tilbake å se mer.

Operaen og den broen ingen husker navnet på

Tidenes mest hysteriske bilde tatt på vei bort mot operaen.

Karoline i Sydney Tower

Siljus, Hanze og Tintni på Hardrock Cafe.

10.April gikk turen videre til Mojo Surfcamp at Spot X. Det lå i grunn bare ved en campingplass nede ved beachen langs motorveien, så det var ikke mulighet til å gå utenfor campområdet. Det var litt kipt, men campen var stor og det var nok av aktiviteter der inne. Surfeskolen bestod av to timer i løpet av en dag, hver time varte i to klokketimer. Tidlig opp på morgenen for morning session, så var det tid for lunsj, soling og relaxing før det var afternoon session litt senere på dagen. På kveldene var det fester på campen, men vi gikk bare ut den siste kvelden. Det var overraskene tungt å surfe så man ble ganske utslitt etter en hel dag på bølgene. Det er MYYE tyngre enn det ser ut, men god trening og kjempe gøy!

Beachen på campen. Bildet er tatt på kvelden så det var ikke så fint vær.

De siste dagene var været litt mer røft som gjorde at bølgene var litt for store for oss nybegynnere(pingler). Det skjedde et par uhell disse dagene. Alt fra massiv neseblod og tånegler revet av, til å få surfebrett smelt i hode. Dette fikk oss til å tenke at det vat i grunn mer en nok med 5 dager isteden for 7. (slapp av mamma, disse uhellene skjedde heldigvis ikke oss! Vi er like hel :-) )

Vi bestemte oss for å dra to dager før tiden, å heller utforske Byron Bay.

Byron er en liten koselig surferby litt lengre nord fra Spot X. Byron er vell mest kjent for sine nydelige strender og steder det mange velger å hoppe i fallskjerm. Vi tilbragte late dager på stranden og testet utelivet på kvelden. Siden surfeskolen avsluttet i Byron traff vi en del kjentfolk fra gruppen vår der, som gjorde oppholdet enda gøyere.

Noen dagere senere hoppet på bussen Kristin og Karoline kom med fra Spot X, og dro videre til Brisbane. Vi annkom sent på kvelden, før det var tidlig opp for check-out klokken 10. Vi fikk et par timer i byen før vi igjen hoppet på en buss som tok oss til hvor vi er nå. Noosa.

Noosa minner i grunn litt om byron, bare nyere. Det er en ganske liten, men veldig koselig by. Kanskje mest kjent for Australia Zoo, eller Steve Irwin Zoo, som den også blir kalt. Og dagen i dag ble tilbragt nettopp der.

Der ble vi kjent med en hel del nye dyr og skapninger. Vi fikk mate elefanter, kose med og holde koala, se tigershow og ikke minst krokodilleshowet! Det var utrolig kult. Synd ikke Steve Irwin er med oss lengre,  da hadde det vært som å se en live episode av The Crocodile Hunter.

Kengeruene i parken var de som fikk mest oppmerksomhet. De var everywhere! Vi kjøpte litt kengerumat som vi tok med oss for å mate dem. Det var ganske utrolig å komme så tett på dyret som "representerer" en hel verdensdel! Så er de jo sååå søøøteeee :-D

Det kommer bildedryss- innlegg senere. Et eget for surfecampen og et eget med masse bilder fra dagen i Australia Zoo!

STAY TUNED

The emerates palace ++ Abu Dhabi

• 04.04.2013 kl. 20:56

Hei folkens!

Abu Dhabi fortsetter å imponere!

I går besøkte vi The Emerates Palace som er et av to 7-stjerners hotell i hele verden. Vi tok en taxi som tilhører hotellet vi bor på (sinnsssyyykt fine biler!) så det var litt stas da vi ble kjørt helt til inngangen på the emerets. It's safe to say at vi følte oss som a million dirham der vi annkom et av verdens fineste hoteller i verdens fineste bil. Sjåføren åpnet tilogmed dørene for oss og hjalp oss ut. Billig luxus!

The emerets var noe av det villeste jeg har sett. Ikke minst laang større enn vi hadde sett for oss! Det bare fortsatte å fortsatte uansett hvor vi snudde oss. Alt ned til den minste detalj var perfektsjon, det meste var dekket i gull.

Etter the emerets gikk vi til et gigantisk kjøpesenter, Marina Mall. Senteret var proppet med dyre designer butikker, men også flere kjente og ukjente kjedebutikker. Vi var flinke å ikke bruke så mye penger, men brukte heller tiden på å siklet etter alle de fine designer veskene. Jeg døde litt inni meg da damen i chanel butikken kom løpende med en splitter ny 2.55 som vi fikk holde. Tårene trillte da vi forlot butikken tomhendt :-(
(bilder fra marina mall kommer)

I dag skulle vi egentlig være med på BIG BUS TOUR, men vi droppet den da vi allerede har sett de fleste punktene på touren. Vi brukte heller dagen på det vi liker aller best. Shopping! Nå kan vi krysse av enda et gigantisk senter, Abu Dhabi mall, på listen.
Slapp av mamma, vi ligger ikke helt på latsiden, kjøpesentrene her nede er en attraksjon i seg selv!

Jeg har dessverre ingen bilder fra senteret, men Silje var flink og tok bilder av det vi har kjøpt hittil. Take a look;

Veldig ryddig rundt sengen til Siljus ja... heheh

Vi avsluttet dagen med en deilig masasje på spaavdelingen på hotellet. HERREGUUD det var deilig!
Jeg fikk tatt et par papparazzi bilder fra spaavdelingen, men jeg får ikke lagt dem innpå nå. Oppdaterer innlegget med flere bilder senere :-)

NB! Disse innleggene er mest for å fortelle dere hjemme hva vi gjør og hvordan vi har det. Abu Dhabi guide, tips og tanker kommer i egne innlegg.

Fremme i Abu Dhabi!

• 03.04.2013 kl. 07:46

Hei dere!

Etter 4 flyplasser, og 3 lange flyturer er vi endelig på plass i De Forente Arabiske Emirater.

Det vi har sett av Abu Dhabi hittil er ikke annet enn overveldende. På veien fra flyplassen til hotellet kjørte vi forbi et sinnsykt palas/ moské og noen ganske imponerende skyskrapere. (En av dem var et sykehus i GULL!!)

Siden vi kom fram til hotellet grytidlig i går, bestemte vi oss for å ta noen timer på puten før vi utforsket området her vi bor. Vi fant noen supermarkeder og et svært kjøpesenter hvor vi handlet litt.

Hotellet er kjempe fint, og de ansatte fortsetter å overraske. Her skal de bære alt av poser for deg, trykke på heisen for deg osv.

I dag skal vi på The Iranien Market som visstnok er et must når man er i Abu Dhabi. Senere går turen til The Emerets og Marina Mall + Abu Dhabi Mall for litt shopping :-)

Take off in 3 days!

• 29.03.2013 kl. 22:09

Hei!

3 dager til avreise!!!!!!!!!! Herreguuudpowjdjcao

Hvert år samlet hele familien på hytten hvor vi feirer påsken med gode tradisjoner som blant annet lammelår, påskeegg og krim på tv'en. Dette året blir annerledes.
Det ble ikke mer enn en dagstur på meg, før jeg dro tilbake til "byn" for å fortsette pakkingen og forberedelsene til reisen.

undertøy, sokker, sko og det meste av kosmetikk er pakket og klart, mens resten av klærene ligger i to svære bunker på gulvet. "skal med" og "kanskje med".
Jeg har en tendens til å pakke ALTFOR mye når jeg er ute å reiser. Denne gangen har jeg kommet på en helt genial idè. Jeg skal finne fram alt av klær jeg tenker å pakke, så dele det i to!

Så lenge jeg har det nødvendige, går alt annet ann å kjøpes.

Speaking of kjøpes; siden jeg har spar som en gud i mange måneder, bestemte jeg meg for å unne meg noen småbiter til avreisen.

Peplum topp fra Cubuc barneavdeling

Peplum kjole fra Cubus barneavdeling

Kjole fra HM Devided

FYI; I'm travelling the world in 10 days

• 22.03.2013 kl. 23:17

Hei hei hei hei!

Hva kan jeg si? Det var godt med en liten pause fra bloggingen og ikke minst stresset som følger med. Å hele tiden tenke på ideèr til bloggen, huske å ta bilder (noe vi alle vet jeg er VELDIG dårlig til) den dårlig samvittigheten som følger med når man ikke får oppdatert osv. kan være slitsomt i lengden.

Men nå er det ikke lenge til jeg reiser så da var det på tiden å pick it up again. Vi skal trossalt blogge MASSE mens vi er ute å reiser! Vi skal gjøre vårt beste for å oppdatere fra alle verdens kanter.

Jeg er 110% sikker på at vi kommer til å oppleve så mye nytt hver eneste dag at skrivesperre ikke finnes de neste 3 månedene.

I dag var jeg på posten å hentet koffert-sekk-greien min som jeg skal ha med meg på turen. Den er rett og slett genial!

I frykt for å se ut som en jævla 71-grader nord-deltaker med en sekk dobbelt så stor som meg selv, hadde jeg egentlig bestemt meg for at trillekoffert var det rette valget.

En flashback fra undergrundene i London hvor vi slet oss opp og ned alle trappene med kofferter, fikk tankene til å surre videre. Et par søk senere fant jeg denne geniale saken. Det er i hovedsak en trillekoffert, men den har ryggsekk-håndtak gjømt på baksiden. Koffert/bag-sekken (som går under navnet; "Kombinert ryggsekk og trillekoffert) er fra HandySize.no

Handysize er en nettside med et enormt utvalg med dill-dall til reising, og best av alt; de har superrask levering!

I'm going to travel the world

• 10.02.2013 kl. 23:40

Hei igjen!

Oj, så kult det var å se statistikken fly til himmels etter min aller første blogg shout-out. Jeg pleier selv å trykke innpå blogger derfra å lese, så det var gøy å prøve det ut selv. Vell verd 15kr syns nå jeg!

Jeg håper såklart at mange av dere vil fortsette å følge bloggen min i framtiden, og husk at jeg tar med meg bloggen når jeg reiser jorden rundt om under 2 måneder! ÆÆÆæææ

I morgen har jeg fri fra alt som heter jobb, men jeg skal ikke ligge på latsiden fordet. Jeg skal store planer om å stå tidlig opp og lage en bedre frokost. Dra på trening, få unna et par ærend, og ikke minst blogge!

Jeg kjenner blogglysten har sneket seg innpå meg i det siste, og har mange ideèr på lager. I morgen skal jeg endelig ta meg tid til å utføre dem. :-)

God natt søtinger! ♥

Jeg reiser jorden rundt

• 21.08.2012 kl. 20:54

Hei!

Her kommer nyheten jeg skulle dele meg dere.

ÆÆæææ, herregud jeg er så spent. Men nå er det altså offisielt. Silje og jeg drar jorden rundt til neste år!!!

Nå er første del av billetten er betalt, og jeg kan endelig dele planene for dette friåret med dere. Vi reiser gjennom et reisebyrå som heter Kilroy Travels, og reiseruten ser slik ut;

På de forskjellige stedene skal vi på flere utflukter som f.eks. surfcamp og øyhopping.

Alt dette kommer jeg til å skrive mer om når det nærmer seg. Det er enda noen måneder til vi drar så fram til det blir det fullt kjør med jobbing :-)

Jeg har laget en egen kategori til denne reisen "Jorden rundt" slik at det skal bli lettere for dere og følge oss på ferden.

JEG ER SÅ SPENT!!

Hanne

Hei! Mitt navn er Hanne, 24år fra Bergen. Jeg er en reiseglad jente med stor interesse for mote, skjønnhet og velvære samt trening og en sunn og aktiv livsstil.